Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Running and guiding behaviour of the locomotive class 744.0 CZ LOKO for the track gauge 1520 mm
Autoři: Zelenka Jaromír | Michálek Tomáš
Rok: 2011
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Transport of the Urals
Strana od-do: 59-63
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Jízdní a vodicí vlastnosti lokomotivy řady 744.0 CZ LOKO pro rozchod koleje 1520 mm Příspěvek se zabývá simulačními výpočty jízdních a vodicích vlastností nové čtyřnápravové dieselelektrické lokomotivy řady 744.0 CZ LOKO pro rozchod koleje 1520 mm. Lokomotiva řady 744.0 je projektovaná modulová lokomotiva určená pro traťovou službu a posun a je vyvíjena v rámci spolupráce firmy CZ LOKO, a.s. a Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice (ČR). V tomto článku jsou prezentovány první výsledky simulačních výpočtů dynamických vlastností širokorozchodné verze lokomotivy. Jízdní vlastnosti jsou hodnoceny na základě analýzy stability; za účelem hodnocení vodicích vlastností byly provedeny kvazistatické výpočty průjezdu oblouky koleje o malém poloměru. Simulační výpočty byly provedeny pro lokomotivu s celkovou hmotností od 64 do 88 t. diesel-elektrická lokomotiva; podvozek CZ LOKO; jízdní a vodicí vlastnosti; simulační výpočty; analýza stability; kvazistatická vodicí síla
eng Running and guiding behaviour of the locomotive class 744.0 CZ LOKO for the track gauge 1520 mm This paper deals with simulations of running and guiding behaviour of a new four-axled diesel-electric locomotive Class 744.0 CZ LOKO for the track gauge 1520 mm. The locomotive Class 744.0 is a projected modular locomotive for the track as well as the shunting service which is being developed in a co-operation of the JSC CZ LOKO and the Jan Perner Transport Faculty of the University of Pardubice (Czech Republic). There are presented the first results of the simulations of dynamical properties of this locomotive in a broad-gauged version in this paper. The running behaviour is evaluated on the basis of a stability analysis; for the assessment of the guiding behaviour quasistatic calculations in small-radius curves were performed. These simulations were realized for the locomotive with total weight of 64 up to 88 tons. diesel-electric locomotive; CZ LOKO bogie; running and guiding behaviour; simulations; stability analysis; quasistatic guiding force