Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Reduction of lateral forces between the railway vehicle and the track in small-radius curves by means of active elements
Autoři: Michálek Tomáš | Zelenka Jaromír
Rok: 2011
Druh publikace: ostatní - článek ve sborníku
Název zdroje: Computational Mechanics 2011: 27th conference with international participation: Extended Abstracts
Název nakladatele: Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání: Plzeň
Strana od-do: 1-2
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Snižování velikosti příčných sil mezi kolejovým vozidlem a kolejí v obloucích malých poloměrů pomocí aktivních prvků Tento příspěvek se zabývá možností snižování velikosti vodicích sil elektrické lokomotivy v obloucích velmi malých poloměrů pomocí systému aktivního natáčení podvozků. Oblast velmi malých poloměrů oblouků se totiž při schvalování nových hnacích vozidel do provozu jeví jako problematická z hlediska splnění požadavků na velikost vodicích sil. Jednou z možností snižování velikosti těchto sil je právě použití aktivních prvků ve vypružení vozidla. Vliv aktivních prvků ve vedení vozidla je zde analyzován na základě výsledků simulačních výpočtů vyšetřované lokomotivy. Dále je analyzován i vliv součinitele tření ve styku kola a kolejnice na vodicí vlastnosti vozidla. elektrická lokomotiva; simulační výpočty; aktivní tlumiče vrtivých pohybů; kvazistatická vodicí síla; součinitel tření
eng Reduction of lateral forces between the railway vehicle and the track in small-radius curves by means of active elements This paper deals with a possibility of reduction of the quasistatic guiding forces of an electric locomotive in very small-radius curves by means of a system of active yaw dampers. From the point of view of authorization process of new railway vehicle, it is problematic to keep the limit values of these forces in very small-radius curves. One of the possible ways, how to reduce magnitudes of quasistatic guiding forces, is an implementation of the active elements in the running gear of the vehicle. An influence of the active elements is analyzed by means of simulation results. Influence of the friction coefficient in wheel/rail contact on the guiding behaviour of the vehicle is observed, as well. electric locomotive; simulations; active yaw dampers; quasistatic guiding force; friction coefficient