Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Vliv změn parametrů lokomotivy CZ LOKO řady 744.0 na dynamické vlastnosti při úpravě pro rozchod koleje 1520 mm
Autoři: Kohout Martin | Zelenka Jaromír | Michálek Tomáš
Rok: 2011
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: XX. medzinárodná konferencia Súčasné problémy v koľajových vozidlách - PRORAIL 2011, Zborník prednášok Diel II.
Název nakladatele: VTS pri Žilinskej univerzite
Místo vydání: Žilina
Strana od-do: 131-137
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vliv změn parametrů lokomotivy CZ LOKO řady 744.0 na dynamické vlastnosti při úpravě pro rozchod koleje 1520 mm Tento článek pojednává o vlivu změn parametrů nové dieselelektrické lokomotivy řady 744.0 CZ LOKO souvisejících s úpravou pro rozchod koleje 1520 mm na její jízdní a vodicí vlastnosti. Na základě zpřesněných vstupních dat, získaných od výrobce, ale např. i měřením reálných charakteristik některých prvků vypružení, byly provedeny simulační výpočty s cílem posoudit stabilitu vozidla na ideální přímé koleji a velikost kvazistatických vodicích sil při průjezdu obloukem malého poloměru. Tyto simulační výpočty byly provedeny pro různé hmotnostní varianty lokomotivy v rozmezí 80 až 90 t a pro různé charakteristiky kontaktní geometrie dvojkolí?kolej. Vyšetřován byl také vliv velikosti součinitele tření v kontaktu kola a kolejnice. Výsledky provedených simulačních výpočtů ukazují, že samotná změna hmotnostních a rozměrových parametrů lokomotivy vyplývající z úpravy pro široký rozchod nemá výrazný vliv na jízdní a vodicí vlastnosti. dieselelektrická lokomotiva; simulační výpočty; jízdní a vodicí vlastnosti; analýza stability; kvazistatická vodicí síla; součinitel tření
eng Influence of parameter's change of locomotive CZ LOKO series 744.0 modified for track gauge 1520 mm on dynamic behaviour This paper deals with an influence of parameters change of a new diesel-electric locomotive Class 744.0 CZ LOKO, which is connected with its modification for the track gauge of 1520 mm, on the running and guiding behaviour. On the basis of specified input data, which were gained from the manufacturer as well as won by means of measurement of real characteristics of some suspension elements, the simulations were performed to assess the stability of the run on the ideal straight track and the values of the quasistatic guiding forces acting during the passing through the small-radius curve. These simulations were performed for various total weight of the locomotive in the range of 80 up to 90 t and for various conditions of the wheel/rail contact geometry. An influence of the value of the friction coefficient in wheel/rail contact was investigated, as well. The simulation results show that the change of input parameters does not have any significant influence on the dynamic behaviour. diesel-electric locomotive; simulations; running and guiding behaviour; stability analysis; quasistatic guiding force; friction coefficient