Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Dynamical behaviour of a locomotive drive system at the adhesion limit – experiment and simulation
Rok: 2011
Druh publikace: ostatní do riv
Název zdroje: 22nd International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks: proceedings
Název nakladatele: Manchester Metropolitan University
Místo vydání: Manchester
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Dynamické chování pohonné soustavy lokomotivy na mezi adheze – experiment a simulace Článek se zabývá vyšetřováním dynamického chování pohonné soustavy lokomotivy pomocí dvou metod: experimentálního měření a simulačního výpočtu. Je popsán experiment, při němž byl moment hnacího motoru rozjíždějící se lokomotivy zvyšován až do vzniku prokluzu dvojkolí. Bylo měřeno zrychlení na vybraných částech pojezdu. Dále je provedena numerická simulace téže situace. Pozornost je věnována zejména adheznímu modelu, jenž řeší přechodový stav valivého kontaktu a umožňuje simulaci rozjezdu z nulové rychlosti. Výsledky experimentu a simulace jsou srovnány. adheze; dynamika pohonů; experimentální měření; lokomotiva; simulační výpočet
eng Dynamical behaviour of a locomotive drive system at the adhesion limit – experiment and simulation The paper deals with the examination of the dynamical behaviour of a locomotive drive system, employing two methods: experimental measurement and numerical simulation. An experiment is described in which the motor torque of an accelerating locomotive was increased until full sliding occurred. The acceleration at selected running gear components was measured. Further, numerical simulation of the same situation is dealt with. The attention is focused mainly on the adhesion model which solves a transient rolling contact problem and enables the simulation of the start-up from zero speed. The experimental and simulation results are compared. adhesion; drive dynamics; experimental measurement; locomotives; numerical simulation