Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Vyšetřování harmonických spekter proudů trakčního pohonu se synchronním motorem s permanentními magnety
Autoři: Doleček Radovan | Novák Jaroslav | Černý Ondřej
Rok: 2011
Druh publikace: ostatní do riv
Strana od-do: 1-8
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vyšetřování harmonických spekter proudů trakčního pohonu se synchronním motorem s permanentními magnety Článek prezentuje výsledky výzkumu harmonického složení proudů a indukovaných napětí trakčního pohonu se synchronním motorem s permanentními magnety. Experimenty byly prováděny na speciálním pracovišti s reálným trakčním pohonem pro kolejové vozidlo. Harmonické složení proudů pohonu bylo analyzováno pomocí specializovaného zařízen na bázi měřící ústředny. Nejvýznamnějším poznatkem experimentů je zjištění výrazných subharmonických složek proudů statorového vinutí. Frekvence těchto složek jsou dány násobky frekvence mechanických otáček. Subharmonické složky pronikají i do stejnosměrného proudu na vstupní straně trakčního střídače. Tato skutečnost je závažná zejména z hlediska legislativních požadavků na kompatibilitu pohonu se železničním zabezpečovacím zařízením. pohon; PMSM; EMC; rušení; harmonická spektra;
eng Research of Current Harmonic Spectra of Traction PMSM The paper deals with the significant results of the experimental research of the harmonic spectrum of cur-rents and induced voltages at traction drive with permanent magnet synchronous motors (PMSM). The ex-periments were done in a special workplace with a real traction drive for wheel vehicles. The harmonic spec-trums of currents were analyzed by a specialized device on the basis of a central measuring station. The knowledge of marked subharmonic components of stator winding currents is the most significant finding of these experiments. The frequencies of these components are given by multiples of frequency of mechanical speeds. The subharmonic components also pass to the dc current at an input site of the traction inverter. This fact is particularly important from the viewpoint of legislative requirements to electromagnetic compatibil-ity (EMC) of drive with railway interlocking devices. Drive; PMSM; EMC; Disturb; Harmonic Spectrum