Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Disturbing effects in rail vehicle traction drives
Autoři: Doleček Radovan | Černý Ondřej | Lenoch Václav | Schejbal Vladimír
Rok: 2012
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of 22nd International Conference Radioelektronika 2012
Název nakladatele: IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání: New York
Strana od-do: 165 – 168
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Rušivé vlivy v pohonu železničních vozidel Příspěvek se zabývá vyšetřováním rušivých vlivů trakčního pohonu s PMSM, který je jako kolový pohon použit na kolejovém více nápravovém vozidle. Toto vyšetřování je prováděno formou matematických simulačních modelů, které simulují vozidlo se čtyřmi PMSM pohony. Jako pohonná jednotka byl v simulacích uvažován existující trakční pohon, který je na DFJP. Pro simulace bylo využito prostředí Matlab – Simulink. Z hlediska vyšetřování rušivých proudů tohoto vozidlového pohonu byly uvažovány vlivy různých strategií řízení a různých typů filtrů používaných u měničů jednotlivých pohonů čtyrkolového pohonu. Při předcházejícím výzkumu formou experimentů i simulací harmonického spektra proudu u jednoho pohonu se objevila celá řada harmonických a nezanedbatelných subharmonických složek. Z tohoto důvodu byly prováděny analýzy a rozbory možných variant provedení samotných podvozkových verzí. EMC; rušivé účinky; harmonické; spektrum; trakční pohon; PMSM; rušení
eng Disturbing effects in rail vehicle traction drives The paper dealt with the research focused on the problems of electromagnetic compatibility (EMC) - disturbing effects of traction drive with permanent magnet synchronous motors (PMSMs) which is used as a wheel drive for wheel multi-axle vehicle. The simulation mathematical models representing the vehicle with four PMSM drives are utilized in this research. The real drive (testing stand), which is placed in the laboratory at Jan Perner Transport Faculty (JPTF), was a base for simulation models. The simulations were done by Matlab Simulink. The effects of various strategies of control and various types of filters used at drive converters of four-wheel drive were considered from the viewpoint of the research of disturbing currents of this vehicle drive. The whole line of the harmonics and the significant subharmonic and interharmonic components occurred at previous stages of the researches on the level of experiments and also on the level of simulations of current harmonic spectrum at the configuration of one drive. The analyses of possible versions of bogie configuration were investigated for these reasons. The selected significant results of the mentioned research are specified in the conclusion of the paper. EMC , PMSM , disturbing effect , harmonic , interference , spectrum , traction drive