Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

ŘÍZENÍ TRAKČNÍHO HYDROSTATICKÉHO POHONU NA SPECIÁLNÍM VOZIDLE MUV 74
Rok: 2012
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 18. medzinárodný seminár Traťové stroje v teórii a praxi SETRAS 2012
Název nakladatele: VTS pri Žilinskej univerzite
Místo vydání: Žilina
Strana od-do: 91-100
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze ŘÍZENÍ TRAKČNÍHO HYDROSTATICKÉHO POHONU NA SPECIÁLNÍM VOZIDLE MUV 74 Příspěvek se věnuje řešení automatické regulace hydrostatického přenosu trakčního výkonu pro speciální vozidlo MUV74. Vozidlo je dvounápravové a je určeno pro traťovou údržbu. Vstupní hodnotou regulační struktury je žádná hodnota trakčního výkonu, kterou zadává řidič vozidla. Převodový poměr přenosové soustavy mezi spalovacím motorem a nápravami vozidla se reguluje automaticky. Automatická regulace přenosu zajišťuje provoz vozidla podle předepsané trakční charakteristiky. Hlavními komponentami trakčního pohonného řetězce od spalovacího motoru po nápravy vozidla jsou hydrogenerátor a dva hydromotory. Řídící systém zajišťuje synchronizaci řízení hydrogenerátoru v oblasti nižších rychlostí a hydromotorů v oblasti vyšších rychlostí tak, aby trakční pohon pracoval s požadovaným výkonem při minimalizaci spotřeby paliva pro spalovací motor. V příspěvku je prezentován způsob regulace trakčního výkonu na vozidle, způsob optimalizace měrné spotřeby paliva a řešení některých speciálních režimů pohonu. Akčními veličinami pohonu jsou hodnoty poměrného geometrického objemu hydrogenerátoru a hydromotorů a otáčky spalovacího motoru, základními měřenými veličinami jsou otáčky náprav a tlak v hydraulickém okruhu. Příspěvek prezentuje rovněž koncepci matematického modelu pohonného řetězce a některé výsledky simulačních výpočtů. hydrostatická převodovka;spalovací motor;řídící systém
eng Hydrostatic transmission control for special purpose rail vehicle MUV74 Paper deals with automatic control of hydrostatic transmission for special purpose vehicle MUV74. Proposed vehicle is two-axle vehicle intended for maintainance of railway-tracks. An input variable of control structure is desired traction power. It is set by driver. Transmission ratio between combustion engine and vehicle’s wheels is controlled automatically. Control system ensures controlling of vehicle’s traction drive according to specified tractive effort curve. Main components of vehicle’s traction system are combustion engine, hydro generator and two hydro motors. Control system ensures synchronization between hydro generator control in low speed range and hydro motor control in high speed range in such a manner that traction drive works with desired power and with minimum fuel consumption. A method for control of traction power, control of combustion engine in order to achieve minimum fuel consumption and solution of some special vehicle’s regimes are presented in paper. Actuating variables for traction drive are relative geometric volumes of hydro generator and hydro motors and desired engine speed. Measured variables are speed of both axles, pressure in hydraulic circuit and actual engine speed. Mathematical model of traction drive and outputs from simulations are also presented. hydrostatic transmission;combustion engine;control system