Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The Policy of Allocating Train Path in the Liberalized Conditions of Rail Market
Autoři: Štěpán Ondřej | Molková Tatiana
Rok: 2013
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the International Scientific Conference Modern Safety Technologies in Transportation 2013
Název nakladatele: Perpetis
Místo vydání: Košice
Strana od-do: 259-265
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Politika a alokace vlakových tras v podmínkách liberalizovaného železničního trhu Článek se zabývá problémy v systému přidělování kapacity dráhy a vlakových tras v podmínkách liberalizovaného trhu v procesu přípravy ročního jízdního řádu. Jsou zde identifikovány současné problémy vyskytující se v České republice (u provozovatele dráhy Správa železniční dopravní cesty, státní organizace), které mohou vést ke snížení kvality systému železniční dopravy. V článku jsou dále analyzovány obdobné procesy přidělování kapacity dráhy u různých evropských provozovatelů železniční infrastruktury. Možné řešení problému je uvedeno na konci. Toto řešení by mělo vést ke stabilizaci systému a definuje přesná pravidla vedoucí ke zvýšení standardů kvality v železniční dopravního systému. vlaková trasa;liberalizovaný železniční trh;přidělování tras;dopravní politika
eng The Policy of Allocating Train Path in the Liberalized Conditions of Rail Market The article deals with problems in system of capacity allocation and train paths in liberalised condition of rail market mainly in process of preparation the annual timetable. Here are identified current problems from point of the Czech Infrastructure Manager (Railway Infrastructure Administration, state organization) which can lead to decreasing of the quality of the railway transport system. In the article are further analysed the similar processes in different European railway infrastructure managers. Possible solution of problem is given at the end. This solution should lead to stabilization of system and defining the exact rules leading to increase of quality standards in railway transport system. train path;liberalized rail market;path allocation;transport policy