Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Synchronizace času mezi navazujícími linkami v taktové dopravě
Autoři: Gabryš Bronislav | Šulc Jaromír
Rok: 2013
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Verejná osobná doprava 2013 - zborník
Název nakladatele: Kongres STUDIO
Místo vydání: Bratislava
Strana od-do: 155-158
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Synchronizace času mezi navazujícími linkami v taktové dopravě V článku je prezentován matematický model sestavený autory pro určení optimálního času na přestup mezi dvěma linkami, které jezdí ve shodných intervalech. Cestovní rychlost je jedním z hlavních atributů určujících atraktivitu veřejné hromadné dopravy. V článku je kladen důraz na srovnání celkových časových ztrát způsobených zbytečným čekáním způsobených snahou o maximalizaci spolehlivosti přestupu a časových ztrát způsobených tím, že cestujícímu spoj ujede. Matematický model se opírá o statistická data získaná dlouhodobým sledováním jednotlivých spojů a poměru přestupujících a nepřestupujících cestujících ve spojích. přestup;městská hromadná doprava;Liberec;synchronizace;taktová doprava
eng Time synchronization between successive lines in the tact transport This article presents an established mathematical model to determine the optimal time to change between two lines, which run at equal intervals. Cruising speed is one of the main attributes determining the attractiveness of public transport. In this article we focus on the comparison of the total time lost due to unnecessary waiting caused by an attempt to maximize the reliability of the transfer and loss of time caused by the passenger missing their connections. The mathematical model is based on a statistical data obtained through long-term monitoring of individual connections and the ratio of passengers changing connections in hubs or not taking any connections. Connection change;urban public transport;Liberec;synchronization;tact transport