Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Nová železniční vozidla určená pro přepravu osob se sníženou schopností pohybu a orientace provozovaná v České republice
Autoři: Stružka Lukáš Maxmilián
Rok: 2013
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Verejná osobná doprava 2013 - zborník
Název nakladatele: Kongres STUDIO
Místo vydání: Bratislava
Strana od-do: 159-166
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Nová železniční vozidla určená pro přepravu osob se sníženou schopností pohybu a orientace provozovaná v České republice Žijeme v době, kdy se některé věci, o kterých si lidi dříve mohli jen nechat zdát, stávají základním standardem při cestě vlakem. Bezdrátové připojení Wi-Fi, minibary a restaurační vozy, polohovatelná sedadla, klimatizace a mnoho dalších aspektů, které cestující hodnotí při výběru svého dopravce či dopravní kategorie vlaku. Je tu ale ještě něco, na co zapomíná veřejnost i média ve svých posudcích o kvalitě cesty vlakem. Něco, co dělá dopravce opravdu veřejným dopravcem pro široké spektrum lidí. Standard, na který se zapomíná. A to možnost přepravy cestujících na invalidním vozíku. Sledujeme velké boje o cestující, především v České republice, mezi stoupajícím počtem soukromých dopravců a našim státním podnikem České dráhy. Již zmiňované standardy jako bezdrátové připojení Wi-Fi a třeba klimatizace může rozhodnout o výběru právě onoho dopravce cestujícím. Ale může si imobilní cestující klást stejnou otázku? Zda dát přednost bezdrátovému připojení před rychlostí, když se standard úpravy vozů pro možnost přepravy cestujících na vozíku zapomíná? V České republice došlo za posledních pár let ke spoustě změn. Na jednu z nejatraktivnějších železničních tras vstoupili hned dva další soukromí dopravci, a to RegioJet, a.s. a Leo Express, a.s. Tato změna započala nekonečný boj o cestující. A právě veřejnost vše vnímá velice kladně, protože vidí, že nutí dopravce ke zkvalitňování služeb. Dochází ale ke kladným změnám pouze na úrovni dálkové dopravy? Podívejme se do regionů. Zde nemá železniční doprava skoro žádnou konkurenci a právě proto uniká z očí médií, která také ovlivňují myšlení lidí. To způsobilo, že už jen minimum lidí ví, že k největšímu zkvalitnění dopravy došlo právě tady, na úrovni regionální dopravy, kde figuruje největší železniční dopravce České dráhy a.s. a dále GW Train Regio a.s., Jindřichohradecké místní dráhy a.s., Arriva Morava a.s. a Vogtlandbahn-GmbH "TRILEX". železniční vozidlo;bezbariérovost;parametry železničních vozidel;dopravce;železniční osobní doprava;motorový železniční vůz
eng New rail vehicles for the transport of persons with reduced mobility and operating in Czech Republic Nowadays forgets the public and the media in their opinions about the quality of train travel. Something that really makes the carrier contracting carrier for a wide range of people. Standard to which forgets. A possibility to transport passengers in wheelchairs. We see a great fight for passengers, especially in the Czech Republic, the increasing number of private carriers and our state now Czech Railways. Already mentioned standards such as Wi-Fi and air conditioning may need to decide the choice of law of that carrier's passengers. But you can immobile passengers ask the same question? railway vehicle;wheelchair accessibility;Railway passenger traffic;parameters of railway vehicles