Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

K problematice vozidlového odporu kontejnerových vlaků
Autoři: Šimral Petr | Michálek Tomáš | Králík Pavel
Rok: 2013
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: XXI. konference s mezinárodní účastí Současné problémy v kolejových vozidlech 2013, Sborník příspěvků
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 177-186
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze K problematice vozidlového odporu kontejnerových vlaků Pro stanovení technických norem hmotnosti nákladních vlaků se dnes v České republice běžně používají empirické vzorce, jež jsou dány příslušnými předpisy a které definují vozidlový odpor vlaku jako odpor skupiny vozidel určité kategorie. S příchodem nových kontejnerových vozů jezdících po modernizovaných tratích v ucelených vlacích tažených výkonnými elektrickými lokomotivami rychlostí až 120 km/h se však ukazuje jistý rozpor mezi vypočtenými maximálními přípustnými zátěžemi a reálnými možnostmi moderních lokomotiv. Tento příspěvek poukazuje na problematické aspekty při určování technických normativů hmotnosti a naznačuje možné směry řešení. technická norma hmotnosti; vozidlový odpor; kontejnerový vlak; výběhová zkouška
eng On the problems of container train resistance For purposes of determination of the technical norms of freight train weight - i.e. the maximum weight of the train which can be hauled by given type of traction vehicle through a given track section - empirical formulae, which are given by relevant directions of the infrastructure manager and which define the train resistance as a resistance of a set of waggons of certain category, are usually used in conditions of the Czech railway network. In case of new container cars, which are operated in container trains on modernized tracks and hauled by high-powered electric locomotives at speeds up to 120 km/h, a certain disagreement between the technical norms of train weight calculated according to the direction and the real capabilities of modern traction vehicles can be observed. This paper deals with problematic aspects of calculation of the technical norms of train weight and indicates possible ways how to solve those problems. technical norms of train weight; train resistance; container train; coasting test