Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Teorie logistických a přepravních technologií
Autoři: Široký Jaromír | Cempírek Václav
Rok: 2013
Druh publikace: ostatní - skripta, učebnice
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Teorie logistických a přepravních technologií Teoretické pojetí logistiky není jednotné, představuje široký proud názorů. Tradiční chápání logistiky spočívá především jako řízení materiálového, informačního a finančního toku s ohledem na splnění požadavků zákazníka, které je neodmyslitelné od vztahu k vývoji výrobku, výběru dodavatele, vlastní realizaci výrobků ve všech etapách životního cyklu, vhodné distribuční cestě výrobku k zákazníkovi a v neposlední řadě ani od likvidace zastaralých výrobků. Z hlediska využívání logistických služeb v oblasti inovací je potřebné rozlišovat oblast spotřebního a průmyslového zboží a oblast inovace služeb. Proces inovace ve službách se vyznačuje určitými specifiky jako jsou vlastnosti služeb a způsob realizace inovačních aktivit. Cílem daného materiálu je vypracovat učební text pro pracovníky výzkumu a vývoje, který by seznámil studující s logistikou jako službou pro zákazníky a s možnostmi využití služeb logistiky v procesu výzkumu a vývoje. logistické technologie; přepravní technologie; logistika
eng Theory of logistics and transportation technologies Theoretical concept of logistics is not uniform and encompasses a great number of different views. The traditional understanding of logistics lies mainly in the management of material, information and financial flows with regard to meeting customer requirements, which is inseparable from product development, choice of suppliers, production of goods in all the stages of their life cycle, convenient product distribution channels to the customer, and last but not least, disposal of outdated products. In terms of logistics service use in the domain of innovations it is necessary to distinguish between the sector of consumer products/manufactured goods and the sector of service innovations. An innovation process in services has certain characteristics such as service attributes and the method of carrying out innovation activities. The aim of the subject is to draw up a study material for research and development workers that would make students acquainted with logistics as a service for customers and with the methods of logistics service use in the process of research and development. logistics technology; transportation technology; logistic