Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Testování jízdních vlastností experimentálního vozidla s nezávisle otáčivými koly
Autoři: Černý Ondřej | Doleček Radovan | Lenoch Václav | Novák Jaroslav | Sýkora Petr
Rok: 2013
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Sborník z konference SEKEL 2013
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 10-15
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Testování jízdních vlastností experimentálního vozidla s nezávisle otáčivými koly V současné době probíhá celosvětově vývoj technologií a systémů pro kolejové prostředky a městskou hromadnou dopravu. V této vývojové linii jsou i aktivity na DFJP, KEEZ, kde je velká pozornost věnována jak problematice moderních vozidlových pohonů, tak i nadřazeným řídicím systémům. Pro potřeby experimentálního vývoje bylo proto vytvořeno speciální kolejové vozidlo, na kterém je záměr provádět praktické experimenty pro ověření simulačních výsledků a teorií. Příspěvek shrnuje první výsledky z reálného testování jízdních vlastností vytvořeného experimentálního vozidla s nezávisle otáčivými koly individuálně poháněnými synchronními motory s permanentními magnety a to na širé trati. trakční pohon; vozidlo s nezávisle otáčivými koly; synchronizované řízení; experimentální kolejové vozidlo
eng EXPERIMENTAL TESTING OF DRIVING CHARACTERISTICS OF VEHICLE WITH INDEPENDENTLY ROTATING WHEELS Currently, there is a huge worldwide development of technologies and systems for rail vehicles and public transport. In this direction are focused development activities at Jan Perner Transport Faculty, Department of Electrical and Electronical Engineering and Signaling in Transport, where big attention is given to the problems of modern vehicle drives and superior control systems. For the purpose of experimental development is therefore created a special rail vehicle that would be used for practical experiments and verifying of simulations results and theories. This paper summarizes the first outcomes from real open line tests of driving properties of our experimental vehicle with independently rotating wheels that are individually driven by synchronous motors excited by permanent magnets. traction drive, vehicle with independent rotation wheel, synchronous control, experimental rail vehicle