Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Modelování procesu cenotvorby komunikačních služeb
Rok: 2013
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Perner´s Contacts
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 184-192
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Modelování procesu cenotvorby komunikačních služeb Tento článek se zabývá výchozími předpoklady a možnostmi konstrukce optimální ceny v procesu cenotvorby komunikačních služeb. Její konstrukce a použití předpokládá určité výchozí podmínky, v sektoru komunikačních služeb je zpravidla diskutována metoda Ramseyho optimální ceny, jejíž aplikace je sice upřednostňována před jinými metodami, naproti tomu je komplikovanější a náročnější v některých svých vstupních proměnných. Ve velmi úzkém sepětí s Ramseyho přístupem optimální cenotvorby se nachází i pravidlo inverzní elasticity.Jeho aplikace může rovněž narážet na jisté problémy související s reálnými vzájemnými vztahy některých produktů. Vzhledem k výchozí úrovni cen a počátečním podmínkám je nutné při řízení změn cen v cenotvorbě sledovat ziskové cíle, které ovšem nemusí být v souladu se společenským užitkem v daném regionu s ohledem na jeho rozlehlost. Autoři proto navrhují doplnit aplikaci Ramseyho cenotvorby pravidlem maximalizace zisku. Ramseyho optimální cena;marginální náklady;elasticita poptávky;pravidlo inverzní elasticity
eng Pricing process modelling of communications services This article deals with initial assumptions and construction possibilities of optimal price in pricing process of communications services. Its construction and usage supposes certain initial conditions, in communications services sector Ramsey optimal pricing is especially discussed, its application is thus preferred before other methods, on the opposite it is more complicated and more demanding in some own input variables. In very close relation with Ramsey approach to optimal pricing the rule of inverse elasticity is. Its application in communications services sector can run into some problems related to real mutual relations of particular products. Considering to initial price level and other conditions, it is necessary by change management to focuse on profit targets, which need not to be in compliance with social utility in certain region with consider to its largeness. That is why authors suggest to add rule of profit maximization to Ramsey pricing application. Ramsey optimal price;marginal costs;demand elasticity;inverse elasticity rule