Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Výzkum řízení pohonů kolejového vozidla s nezávisle otáčivými koly
Autoři: Černý Ondřej | Lenoch Václav | Novák Jaroslav | Sýkora Petr
Rok: 2013
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Scientific Papers of the University of Pardubice, Series B, The Jan Perner Transport Faculty
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 119-128
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Výzkum řízení pohonů kolejového vozidla s nezávisle otáčivými koly Příspěvek informuje o aktivitách zaměřených na výzkum metod synchronizovaného řízení pohonů kol kolejového vozidla s nezávisle otáčivými koly. Tyto metody jsou vhodné zejména pro řízení pohonů nízkopodlažních tramvají. V příspěvku jsou podány informace o specifikách jízdy kolejového vozidla s nezávisle otáčivými koly v kolejové dráze, o očekávaných přínosech synchronizovaného řízení a o konstrukci speciálního vozidla, na kterém je připravován experimentální výzkum v této oblasti. experimentální vozidlo, PMSM, individuální pohon, nezávisle otáčivá kola
eng RESEARCH OF TRACTION DRIVE CONTROL FOR FREE-WHEEL VEHICLES The experimental rail car is projected as a accumulator powered vehicle with four free wheels driven by four gear-less PMSM suplied from four voltage inverters. These inverters are controled in current, velocity and torque loop by DSPs. The upper control system is realized by National Instruments Compact RIO system, which was chosen because of its good mechanical construction and possibility of graphical programming. Now, there is finishing the construction of the experimetal vehicle and laboratory developement of the algorithms, in a few weeks we are going to start the experimets with the experimetal rail-car at the Mladejov industry railway, so the developed algorithms could be used in 2014 at real tram 15T. experimental vehicle, PMSM, individual drive, independent rotation wheel