Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Strength control of the hood of diesel electric locomotive
Autoři: Tomek Petr | Středová Doubravka
Rok: 2013
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Scientific Papers of the University of Pardubice, Series B, The Jan Perner Transport Faculty
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 205-219
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Kontrola pevnosti kapoty diesel elektrické lokomotivy Tento článek představuje dvě metodiky pro vyhodnocení pevnosti kostry kapoty železniční lokomotivy. Kostra kapoty podléhá ustanovením normy pro železniční aplikace ČSN EN 12663?1[1]. První metoda je zakotvená v normě pro železniční aplikace ČSN EN 12663?1[1]. Tato metoda je založená na principu vyhodnocení tzv. pseudo-elastických napětí. Druhá metoda využívá výsledky nelineární numerické analýzy GMNA. Použití druhé metody vychází z poznatků současné vědy a techniky. Pevnost konstrukce je potom vyhodnocena ze skutečného mezního stavu. Výsledky v tomto článku jsou použity pro změny stávajícího konstrukčního řešení kapoty. Analýza pevnosti; GMNA
eng Strength control of the hood of diesel electric locomotive This article presents two methods for evaluating strength of hood railway locomotives. The hood is subject to the standards for railway applications ČSN EN 12663-1. The first method is anchored in the standard for rail applications ČSN EN 12663-1. This method is based on the principle of evaluation of the pseudo-elastic stress. The second method uses the results of nonlinear numerical analyzes GMNA. The second method is based on the knowledge of modern science and technology. Structural strength is then evaluated from the real limit state. The results in this article are used for the structural design modifications to the existing hood. Strength control; GMNA