Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Návrh měřicích míst sledovaných veličin a metodiky hodnocení experimentálních dat z hlediska vzájemné interakce vozidla a koleje
Autoři: Kohout Martin | Zelenka Jaromír | Michálek Tomáš
Rok: 2013
Druh publikace: ostatní - zpráva
Název nakladatele: TA ČR
Místo vydání: Česká Třebová
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Návrh měřicích míst sledovaných veličin a metodiky hodnocení experimentálních dat z hlediska vzájemné interakce vozidla a koleje Jedním z cílů řešení projektu Centra kompetence drážních vozidel (CKDV) v rámci pracovního balíčku WP5 - Vzájemné účinky vozidla a dopravní cesty byl v roce 2013 návrh měřicích míst sledovaných veličin a metodiky hodnocení experimentálních dat z hlediska vzájemné interakce vozidla a koleje. Tento cíl bezprostředně souvisí se získáváním a analýzou dat z měření parametrů koleje a vozidla. Aby měla změřená data dostatečnou vypovídací schopnost, je nezbytné provést na základě simulačních výpočtů, vstupních experimentů a použitím poznatků z dříve provedených experimentů výběr vhodných míst na konstrukcích drážních vozidel a provést i výběr sledovaných veličin. Sledovanými veličinami mohou být dráha, rychlost, zrychlení, síla, deformace, mechanická napětí apod. Výběr veličin a metodika hodnocení experimentálně získaných dat by měla být vždy poplatná účelu, ke kterému mají sloužit. Úprava metodiky hodnocení proto vycházela z požadavků na schvalování vozidel v oblasti jízdních traťových zkoušek (EN 14363, UIC 518), které byly doplněny nenormalizovanými postupy hodnocení sledování a kvantifikaci změn důležitých parametrů vozidla, příp. koleje. měřicí místa; metodika hodnocení; interakce vozidlo-kolej
eng Proposal of measuring points and assessment methodology for experimental data from the point of view of vehicle/track interaction Proposal of measuring points and assessment methodology for experimental data from the point of view of vehicle/track interaction creates one of the aims of solving the project Competence Centre of Rail Vehicles in the work package WP5 in 2013. This target is related to the analysis of measuring data from the vehicle and the track. It is necessary to perform a selection of suitable measuring points and measuring quantities to reach sufficient provability of the obtained data (on the basis of simulations, experiments and former experiences). The modified methodology is based on requirements of the standards for vehicle certification (EN 14363, UIC 518) and is supplemented with non-standardized methods of observation and quantification of important parameters of the vehicle and possibly the track. measuring points; assessment methodology; vehicle/track interaction