Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Scoring model as effictive tool for supplier evaluation
Autoři: Hruška Roman
Rok: 2013
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Scientific Papers of the University of Pardubice, Series B, The Jan Perner Transport Faculty
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 97-104
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Scoring model jako efektivní nástroj pro hodnocení dodavatele Příspěvek se zabývá hodnocením dodavatelů. Každý výrobní podnik má své dodavatele, které musí určitým způsobem hodnotit za dané období. V praxi podniky nejčastěji využívají různé formy bodovacích modelů. Zásadní a doslova klíčová otázka je výběr správných kritérií a určit jim příslušné váhy. S tím souvisí i stanovení rozsahu bodovací škály pro zvolená kritéria. Dále pro každé kritérium musí být určeny meze, kterým bude příslušet patřičný počet bodů. Všechny tyto atributy hrají významnou roli v problematice hodnocení dodavatelů. Existuje zde velká škála možností, jak nastavit tento systém. V praxi se hodnocení dodavatelů firmami (resp. odběrateli) liší právě zejména ve výše zmíněných atributech.
eng Scoring model as effictive tool for supplier evaluation This article deals with supplier evaluation. Each production company has its suppliers that must evaluate for given period. In practise, companies most often use different forms of scoring models. Key attributes of this issue are mainly: determination of criteria and their weights, determination of scoring scale and limits of individual criteria for each score and how often to evaluate. There is a large variety of possibilities to set up this system. supplier;evaluation;criteria