Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Transient problems in rolling contact of wheel and rail
Rok: 2014
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the 9th International Conference on Railway Bogies and Running Gears
Název nakladatele: Budapest University of Technology and Economics
Místo vydání: Budapešť
Strana od-do: 145-152
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Přechodové problémy ve valivém kontaktu kola a kolejnice Dynamická soustava vozidla a koleje není vždy v ustáleném stavu, často jsou pozorovány přechodové děje. Úvodní část příspěvku se zabývá mechanickými přechodovými ději obecně a zaměřuje se na ty, jež se uplatňují v dynamice pohonných systémů. Dále je pozornost věnována kontaktu kola a kolejnice a problémům přechodového valení, které nelze řešit pomocí kontaktních modelů předpokládajících ustálené valení. Proto byl vyvinut a v simulacích využit zjednodušený model přechodového valení. V závěru příspěvku jsou získané výsledky prezentovány v podobě nákresů rozložení tečného napětí a adhezních charakteristik. pohonná soustava; simulační výpočet; přechodový děj; přechodové valení; kontakt kolo-kolejnice
eng Transient problems in rolling contact of wheel and rail The vehicle-track dynamical system is not always in steady state but transient phenomena are often observed. The initial part of the paper deals with mechanical transient phenomena in general view and focuses on those occurring in driving system dynamics. Further, attention is paid to wheel-rail contact and the problems of transient rolling. This situation cannot be handled by contact models which assume steady rolling. Therefore a simplified model of transient rolling has been developed and utilised in simulations. The results are presented in the final part of the paper in the form of traction distribution plots and creepage-force diagrams. driving system; numerical simulation; transient phenomena; transient rolling; wheel-rail contact