Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Výzkum synchronizovaného řízení pohonů kolejového vozidla s nezávisle otáčivými koly - 1. část
Autoři: Novák Jaroslav | Lenoch Václav | Čapek Jan
Rok: 2014
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Elektro
Název nakladatele: FCC Public s.r.o.
Místo vydání: Praha
Strana od-do: 4-6
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Výzkum synchronizovaného řízení pohonů kolejového vozidla s nezávisle otáčivými koly - 1. část Článek prezentuje metodu pro optimalizované synchronizované řízení elektrických pohonů v podvozku kolejového vozidla s nezávisle otáčivými koly. Účelem synchronizovaného řízení je snížit opotřebení kol a kolejnic a zvýšit bezpečnost proti vykolejení. Metoda je vhodná zejména pro tramvajová vozidla. V příspěvku jsou uvedeny výsledky výzkumu a měření na experimentálním kolejovém vozidle a na nízkopodlažní tramvaji 15T ForCity. Trakční pohon; PMSM; kolejové vozidlo; nezávisle otáčivá kola; individuální elektrický pohon; experimentální kolejové vozidlo; optimalizace řízení
eng Research on the synchronized drive control rail vehicles with independently rotating wheels - Part 1 The paper presents the method for the optimized synchronized electrical drives control in the rail vehicle underframe with the independent rotated wheels. The purposes of synchronized control is the wheels and rails wearing reduction and drive safety increase. The metohd is for tramcars mainly designated. The paper contains the research and measuring results from the experimental rail vehicle and from the low-floor tramcar 15T ForCity. Traction drive; PMSM; rail vehicle; independent rotated wheels; individual electric drive; experimental rail vehicle; management optimization