Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

KOMPARACE PROPAGACE VĚDY NA UNIVERZITÁCH V ČESKÉ REPUBLICE A PORTUGALSKU
Rok: 2014
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Znalosti pro tržní praxi 2014. Média a komunikace ve 21. století.
Název nakladatele: Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání: Olomouc
Strana od-do: 255-262
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze KOMPARACE PROPAGACE VĚDY NA UNIVERZITÁCH V ČESKÉ REPUBLICE A PORTUGALSKU Všechny evropské ekonomiky se snaží rozvíjet svá národní hospodářství do odvětví s vysokou přidanou hodnotou. Tato odvětví jsou ale silně závislá na kvalitě znalostních pracovníků. Proto je nezbytné, aby univerzity byly atraktivní pro potenciální studenty a nabídly jim vhodnou strukturu studia, které je připraví pro tržní praxi. Cílem příspěvku je vypracovat komparační analýzu propagace vědy a výzkumu na univerzitách v České republice a v Portugalsku a identifikovat odlišné způsoby řešení dané problematiky. Analýza byla vypracována na základě původního výzkumu realizovaného osobním šetřením na vybraných univerzitách v Portugalsku a v České republice. V Portugalsku je věda propagována zejména prostřednictvím středoškolských učitelů a interaktivních projektů. Aktivní spolupráce mezi středoškolskými a univerzitními pedagogy není v České republice organizovaná a podporovaná na srovnatelné úrovni jako v Portugalsku, a proto zde může být skrytý velký potenciál pro rozvoj propagace vědy v našem prostředí. znalostní pracovník; propagace vědy; inovace výuky; science centra.
eng COMPARISON OF PROMOTION OF SCIENCES ON UNIVERSITIES IN CZECH REPUBLIC AND PORTUGAL All European economics are trying to develop their national economy into industries with high added value. But these sectors are heavily dependent on the quality knowledge of employees. So, it is necessary for the universities to be attractive for the potential students and to offer them a suitable educational structure, which will get them ready for market practice. The aim of this paper is to elaborate a comparative analysis for promoting science and research at universities in the Czech Republic and Portugal. The analysis was carried out on the basis of the original research realized by personal survey at selected universities in Portugal and the Czech Republic. The science is promoted mainly through high school teachers and interactive projects in Portugal. Active cooperation between Czech high school and university teachers is not organize at a comparable level as in Portugal so it should be great potential for development of science promotion in our country. knowledge worker; promotion of science; educational innovations; science centers.