Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Optimizing process of check-in and security check at airport terminals
Autoři: Široký Jaromír | Hlavsová Pavlína
Rok: 2014
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Perner´s Contacts
Strana od-do: 118-128
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Optimalizace procesu check-in a bezpečnostní kontroly v letištních terminálech Článek se zabývá analýzou procesu odbavení a bezpečnostní kontroly cestujících v terminálu letiště a možností zefektivnění těchto procesů. Cílem článku je navrhnout model odbavení a bezpečnostní kontroly cestujících, který by mohl být využit pro hodnocení potenciálních změn v daném systému. Model je vytvořený v simulačním programu Tecnomatic Plant Simulation a kalibrovaný na základě dat naměřených v prostředí terminálu mezinárodního letiště. simulační model;bezpečnostní kontrola;cestující;letištní terminály;teorie front;optimalizace dopravy;předvídat chování
eng Optimizing process of check-in and security check at airport terminals The paper deals with possibilities of optimizing the process of check-in and security check at airport terminals using simulation program. Proposed model is based on real parameters and simulated in the environment of the program Tecnomatix Plant Simulation. This program simulates the process of check-in and security check. Queuing theory will be used for simulation. Principally it means queuing customers, i.e. accumulation of requests, in front of a service centre. Limiting criteria for optimization include operating conditions of airport terminals, financial means connected with personnel resources, legal standards related to safety in air transport and level of service indicators. The aim of the paper is to create a model, which analyses the passenger flow processes at the airport terminal and could be used for evaluating potential changes of the check-in and security check system at airport terminals. simulation model;security check;passengers;airport terminals;queuing theory;transport optimization;predict behaviour