Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The GPS application for the control of the rail vehicle
Autoři: Doleček Radovan | Černý Ondřej | Lenoch Václav
Rok: 2014
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 2014 24th International Conference Radioelektronika
Název nakladatele: IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání: New York
Strana od-do: 1-4
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Aplikace GPS pro řízení železničního vozidla Příspěvek se zabývá metodami řízení pro optimalizaci směrování podvozku v železniční trati s využití GPS. Pro zlepšení vlastností jízdy je u studovaných metod využíváno informací z GPS a následně mimo dalších veličin určení polohy vozidla a poloměru projížděného oblouku trati. Pro tuto výzkumnou fázi je využíváno experimentální drážní vozidlo poháněné z trakčních baterií. Toto vozidlo má jeden podvozek s nezávisle se otáčejícími koly poháněnými pohony s PMSM. Cílem současných výzkumných aktivit je dosažení snížení opotřebení kol a kolejnic při běhu tramvajových vozidel bez pevné nápravy podvozků a zvýšení komfortu běhu. řízení, nízkopodlažní tramvaj, měnič, trakční pohon, experimentální vozidlo
eng The GPS application for the control of the rail vehicle The paper deals with the control methods for routing optimization of bogie in rail track (i.e. rail channel) with the usage of GPS. Consequently the GPS information is used for determining of position and the curve radius track. These parameters are necessary for the tested control methods. For this research stage the experimental rail vehicle powered by the traction battery is also utilized. This vehicle has one bogie with independent rotating wheels driven by PMSM drives. At the present the testing control methods is always implemented to the superset control system of the experimental rail vehicle. The traction requirements and curve radius track have the affect to an algorithm of this control method. These algorithms are verified and corrected according to traction and driving characteristics. The aim of these research activities is achieving of wear reduction of wheels and rails during a run of tram vehicles without solid axles of bogies and increasing of running comfort. control, low-floor tram; converter; traction drive; experimental rail vehicle