Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Diagnostics of Railway Vehicle Based on Dynamical Response Measurement
Autoři: Hába Aleš | Zelenka Jaromír | Musil Michal | Vágner Jakub | Kohout Martin | Havlíček Petr
Rok: 2014
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Vibroengineering Procedia
Název nakladatele: JVE International
Místo vydání: Kaunas
Strana od-do: 272-277
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Diagnostika kolejového vozidla založená na měření dynamické odezvy Příspěvek se zabývá problematikou diagnostiky kolejového vozidla za jízdy. Princip diagnostiky je založen na měření dynamické odezvy vozidla při průjezdu měřícím úsekem. Při tomto průjezdu jsou snímány vibrace na kolejnicových pásech a hlukové emise vozidla. Signály jsou následně analyzovány v časové a frekvenční oblasti. Cílem analýz je zjistit příznaky poruch projíždějícího vozidla ve snímaných signálech. Konkrétní poruše na vozidle bude odpovídat příslušný příznak poruchy v měřeném vibrodiagnostickém signálu. Následně bude stanoven referenční signál odpovídající průjezdu vozidla bez poruchy a vytvořena databáze poruch na vozidle a jim odpovídajícím příznakům. Uvedená diagnostická metoda je testována v provozních podmínkách pražského metra. Pro možnost návrhu diagnostického systému bylo nutno nejprve realizovat celou řadu měření a to z důvodu získání informací o reálných odezvách projíždějícího vozidla měřicím úsekem. V příspěvku jsou prezentovány dílčí výsledky analýz realizovaných měření. Následně je popisována navržená koncepce HW a SW části diagnostického systému. diagnostika; železnice; měření; vibrace; hluk; porucha; příznak; metro; FFT
eng Diagnostics of Railway Vehicle Based on Dynamical Response Measurement This paper deals with issue of diagnostics of railway vehicle in operation. The principle of the diagnostics is based on dynamical response measurement during passing of the vehicle through measuring track section. Vibration of the rails and noise emission are recorded; the measured signals are subsequently analysed in time and frequency domain. Determination of failure symptoms in recorded signals in the course of running of the vehicle is the main aim of those analyses. Appropriate failure symptom in measured diagnostic signal corresponds to the specific vehicle failure. However this method is based on determination of a reference signal responds the running of a vehicle without any failure and development of database of failures with appropriate symptoms. This diagnostic principle is actually tested in operational conditions of Prague's metro. For development of the diagnostic system, a range of measurements was carried out due to obtaining of several real responses of vehicle passing through the measuring track section. The paper contains also design of hardware a software part of the diagnostic system and first results of measurement analyses. diagnostics; railway; measurement; vibration; noise; failure; symptom; metro; FFT