Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

VEHICLE WITH INDEPENDENT ROTATING WHEELS DRIVEN BY PMSM FROM THE VIEWPOINT OF SAFE LIGHT TRANSPORT
Autoři: Doleček Radovan | Černý Ondřej
Rok: 2013
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: Some Actual Issues of Traffic and Vehicle Safety
Název nakladatele: Silesian University of Technology
Místo vydání: Gliwice
Strana od-do: 157-186
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vozidlo s nezávisle otáčivými koly poháněnými pohony s PMSM z hlediska bezpečnosti lehké kolejové dopravy Článek shrnuje dlouhodobý výzkum na JPTF. Řídící struktury a algoritmy pro řízení PMSM, včetně režimu sníženého toku byly zkoumány v první fázi výzkumných aktivit. Následně se řešila u těchto pohonů problematika EMC s ohledem na spolehlivost a bezpečnost takovéhoto pohonu pro lehkou kolejovou trakci. Pro účely dalšího výzkumu bylo proto v následující fázi navrženo a sestrojeno experimentální vozidlo s jedním podvozkem s volně otáčivými koly poháněnými PMSM pohony. V současné době je řešen problém nadřazený kontrolních systémů takovéhoto vozidla. Nové řešení této kontroly přinese zvýšení bezpečnosti vozidla proti vykolejení, lepší vlastnosti elektrodynamické brzdy a také umožní využít adhezní vlastnosti tohoto vozu, které mají vliv na energetickou účinnost. Jednotlivé dílčí výsledky tohoto výzkumu jsou uvedeny v kapitolách tohoto článku. železniční vozidlo, podvozek, testovací stav, bezpečnost, PMSM
eng VEHICLE WITH INDEPENDENT ROTATING WHEELS DRIVEN BY PMSM FROM THE VIEWPOINT OF SAFE LIGHT TRANSPORT The paper presents long-term research at JPTF. The control structures and the algorithms for PMSM including flux weakenig mode were researched first and then followed the design of the PMSM drive including EMC problems with respect to the reliability and safety of this drive for light traction vehicles. The experimental rail vehicle with independent rotating wheels driven by PMSM was constructed on the basis of this extensive research. Currently the problem of superset control systems of this vehicle is solving. The new solution of this control will bring increasing of safety of vehicle against derailment, increasing characteristics of electrodynamic brake and also enable to utilize adhesive properties of this vehicle which have affect to energy efficiency. The partial results of this research are given in the chapters of this article. Rail vehicle; bogie; testing stand; safety; PMSM