Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Technologie hlukové optimalizace železničního vozidla využívající vibroakustické modelování
Autoři: Musil Michal | Vágner Jakub | Kukla Pavel
Rok: 2014
Druh publikace: poloprovoz, technologie
Název nakladatele: Univerzita Pardubice, VÚKV a.s.
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Technologie hlukové optimalizace železničního vozidla využívající vibroakustické modelování Tento výstup typu „Z“ je jedním z výstupů národního projektu "NOVIBRAIL", řešeného za podpory Technologické agentury České republiky. V rámci řešení projektu bylo vytvořeno několik vibroakustických modelů železničních vozidel s cílem posouzení možnosti reálné využitelnosti vibroakustického modelování v oblastech hlukové optimalizace vozidel. Realizované modely byly následně verifikovány srovnáním s výsledky akustických měření na vozidlech. Výstupem řešení projektu je technologický postup pro hlukovou optimalizaci vozidla ve stádiu konstrukčního návrhu a následného ověřování na prototypu vozidla. Podmínka pro výstup typu „Z“ – ověřená technologie byla splněna implementací technologie hlukové optimalizace pro lokomotivu CZ LOKO řady 744, kde bylo modelování využito ve stádiu ověřování prototypu vozidla. Po aplikaci technologického postupu na prototyp lokomotivy CZ LOKO 744.001 bylo dosaženo prokazatelné snížení hlukových emisí lokomotivy v režimu jízdy cca o 9 dB. Tento výsledek je dokladovatelný protokoly z měření na dané lokomotivě. Zájem o výsledky řešení projektu je dokladován deklarací firmy CZ LOKO, která je k dispozici na webu TA ČR, jako příloha dílčího výstupu projektu TA 01031267. železnice; hlukové emise; vibroakustické simulace
eng Railway vehicle noise optimization technology using vibroacustic simulation. This output type "Z" is one of the outcomes of the national project "NOVIBRAIL", solved with the support of the Technology Agency of the Czech Republic. Within the project was created several vibro-acoustic models of rail vehicles in order to assess the possibility of real usability vibro-acoustic modeling in the areas of noise optimization rail vehicles. Created models were subsequently verified by comparing the results of acoustic measurements on vehicles. The output of the project is a technology for optimizing noise in the vehicle design stage and subsequent verification on a prototype vehicle. The condition for the result type of "Z" - proven technology has been met implementations of noise optimization locomotive CZ LOKO Series 744, where it was used modeling in stage verification of the prototype vehicle. After application of the technological process for the prototype locomotives CZ LOKO 744,001 was achieved demonstrable reduction in noise emissions locomotives in driving mode about 9 dB. This result is traceable logs of measurements on the locomotive. Interest in the outcome of the project is documented declaration of CZ LOKO, which is available on the website of of the Technology Agency of the Czech Republic, as an annex to the sub-project output TA 01031267. railway; noise emission; vibro-acoustic simulation