Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Determination of equivalent loading of turnout frog
Autoři: Hába Aleš | Zelenka Jaromír | Kohout Martin
Rok: 2015
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Vibroengineering Procedia
Název nakladatele: JVE International
Místo vydání: Kaunas
Strana od-do: 217-222
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Hodnocení namáhání srdcovkové části výhybky Při průjezdu vozidla výhybkou dochází ke vyšším dynamickým účinkům při průjezdu přes srdcovku. Zvýšené namáhání této části výhybky se pak negativně projevuje na jejím opotřebení a ve výsledku i životnosti. Za účelem hodnocení namáhání srdcovkové části výhybky byla vyvinuta metodika pro stanovení tzv. ekvivalentního zatížení výhybky při průjezdu kolejového vozidla. Vstupním parametrem pro výpočet ekvivalentního zatížení srdcovkové části výhybky je svislé zrychlení měřené na ložiskové skříni dvojkolí vozidla projíždějícího výhybkou. Ve spolupráci s výrobcem výhybek a jedním z dopravců jsou od roku 2014 touto metodou sledovány výhybky různých konstrukcí v modernizované stanici Ústí nad Orlicí. Jako referenční vozidlo je využito elektrické lokomotivy s nápravovou hmotností 22 t. Účelem tohoto projektu je ověřit optimalizované konstrukce vybraných výhybek z hlediska namáhání srdcovkové části. výhybka; srdcovka; měření zrychlení
eng Determination of equivalent loading of turnout frog In the course of a vehicle passing over a turnout, a high dynamical response appears during passing over the turnout frog. The increased loading of this turnout part negatively influences its wear and finally its service life too. The methodology for determination of the equivalent loading of a turnout frog in the course of a vehicle passing has been developed just for the evaluation of the frog loading. A vertical acceleration measured on the wheelset axle box of a vehicle passing over the frog is an input parameter for the calculation of the equivalent loading. Actually the turnouts of several types built in modernized station Ústí nad Orlicí are monitored since 2014 in a cooperation with a turnout producer and one of the train operator with application of the mentioned methodology. The reference vehicle for the evaluation of these turnouts is an electric locomotive of axle load 22 t. The verification of optimized design of some turnouts in terms of loading of their frogs is the purpose of this project. turnout; frog; acceleration measurement