Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Metodiky pro krízové stavy v Českej Republike
Autoři: Šustr Martin | Soušek Radovan
Rok: 2015
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: GeoSpatial Visions
Název nakladatele: Žilinská univerzita
Místo vydání: Žilina
Strana od-do: 55-56
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Metodiky pro krizové stavy v České Republice Cílem typových plánů v krizovém řízení je utřídění a sjednocení informací o jednotlivých druzích nevojenských ohrožení (druzích krizových situací). Navíc se také jeví jako efektivní vytvoření metodiky pro řešení typizovaných krizových situací. V tomto případě se jedná o normativní návod na obecné typové opatření pro nižší stupně řízení (tzv. "součinnost"). Tento dokument umožní krajským, obecním a ústředním správním úřadům (tvůrcům krizových plánů) být v lepší součinnosti s organizacemi pracujícími na odstranění následků krizové situace v dopravě. Součinnost navíc přinese efektivnější koordinaci prací při odstraňování následků krizové situace. Takovéto normativní návody mohou být v budoucnu využité také pro funkčnost systému automatického zjišťování nastalé krizové události v dopravě. Takovýto návod musí být i přes svůj široký záběr rozmanitých krizových situací v dopravě, jednoduchý. Jednoduchost takového plánu je předpokladem také pro rychlejší uskutečnění nutných kroků a nezbytných prací. Právě rychlá realizace potřebných prací dovoluje dřívější přechod do normálního provozu a tím se také šetří vynaložené finanční prostředky. metodiky;krizová situace;doprava
eng Methodologies for the Crisis States in the Czech Republic The Objective of type plans in the Crisis management is unification of information about various non-military crisis situations. Last but not least effective soultion could be creating of Methodologies for Solving of the Typical Crisis Situation. It it a normative guide (instructions) with so called "Typical Arrangements" for solving of common Crisis situations. This document will provide for Crisis plans authors at lower government levels better coordination with organizations which working on elimination of consequences in a Crisis situation in transport. Due to better coordination will be elimination of Crisis situation consequences more efficient and faster. The Typical Arrangements can be used by automatic systems for detection of Crisis situation in transport, too. The guide, despite the fact that it is for wide range of Crisis situations related with transport, must be simply and understandable. Elimination of censequences is faster, due to simply orientation in Methodologies. Furthermore faster elimination of the consequences saves money and allows faster transition from crisis to normal conditions. methodologies;crisis situation;transport