Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Simulační výpočty sunutí soupravy 971+071+471 v protisměrných obloucích velmi malých poloměrů
Autoři: Zelenka Jaromír | Kohout Martin | Michálek Tomáš
Rok: 2015
Druh publikace: výzkumná zpráva
Název nakladatele: SŽDC, s.o.
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Simulační výpočty sunutí soupravy 971+071+471 v protisměrných obloucích velmi malých poloměrů Tato zpráva obsahuje výsledky simulačních výpočtů průjezdu sunuté elektrické jednotky ve složení 971+071+471 v podmínkách protisměrných oblouků velmi malých poloměrů. Tyto výpočty byly provedeny na Dislokovaném pracovišti Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice v rámci řešení úlohy smluvního výzkumu ev. č. SD555010/82/50620 s cílem posoudit vliv podélných (tlačných) sil, které vznikají v soupravě při jejím sunutí, na bezpečnost jízdy, resp. na síly působící v kontaktu mezi kolem a kolejnicí. sunutí soupravy; elektrická jednotka; protisměrné oblouky; vodicí vlastnosti; bezpečnost proti vykolejení; simulační výpočty
eng Simulations of pushed EMU Class 971+071+471 in S-shaped curves This report contains simulation results of run of a pushed three-car EMU Class 971+071+471 of the Czech Railways in conditions of S-shaped curves with very small radii. These simulations were performed at the Detached Branch of the Jan Perner Transport Faculty of the University of Pardubice in Česká Třebová (CZ) in framework of solving the research project No. SD555010/82/50620. The aim of the project was the assessment of influence of the longitudinal (push) forces, which act in the train unit during its push through the curves, on the safety against derailment and on the forces acting in wheel/rail contact. push of train unit; EMU; S-shaped curve; guiding behaviour; safety against derailment; multi-body simulations