Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Posouzení vlivu uvolněného pohonu na dynamické vlastnosti elektrické lokomotivy
Autoři: Zelenka Jaromír | Michálek Tomáš
Rok: 2015
Druh publikace: ostatní do riv
Název nakladatele: TA ČR
Místo vydání: Česká Třebová
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Posouzení vlivu uvolněného pohonu na dynamické vlastnosti elektrické lokomotivy Tato zpráva obsahuje výsledky simulačních výpočtů jízdních vlastností univerzální elektrické lokomotivy, která s určitými konstrukčními úpravami vychází z typu ŠKODA 109E, s cílem posoudit vliv navržených úprav na dynamické vlastnosti vozidla, zejména pak na jeho stabilitu. Pozornost je zde věnována především úpravám v oblasti zavěšení pohonné jednotky na rám podvozku; doplněna je však také analýza vlivu dalších parametrů pojezdu vozidla, konkrétně rozvoru podvozku a tuhosti vedení dvojkolí. Veškeré simulační výpočty, prezentované v této práci, byly prováděny s využitím programového systému SJKV, vyvíjeného na Dislokovaném pracovišti Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice. elektrická lokomotiva; uvolněný pohon; dynamické vlastnosti; stabilita jízdy kolejového vozidla; multi-body simulace
eng The assessment of influence of pendulous traction drive on dynamic behaviour of an electric locomotive This report contains results of simulations of running performance of a universal electric locomotive, which is based (with application of certain constructional modifications) on the type ŠKODA 109E. The aim of this report is to assess the influence of the proposed constructional modifications on dynamic behaviour of the vehicle, especially on its stability. The attention is paid especially to the modifications concerning suspension of the traction motors in the bogie frame; an analysis of influence of another parameters of the running gear (bogie wheelbase, stiffness of wheelset guiding) is also performed. All the simulations were performed by means of the multi-body simulation tool "SJKV", which is being developed at the Detached Branch of the Jan Perner Transport Faculty of the University of Pardubice (CZ). electric locomotive; pendulous traction drive; dynamic behaviour; stability of railway vehicle run; multi-body simulations