Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Optimalizace jízdních vlastností hnacího kolejového vozidla
Autoři: Zelenka Jaromír | Michálek Tomáš
Rok: 2015
Druh publikace: ostatní do riv
Název nakladatele: TA ČR
Místo vydání: Česká Třebová
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Optimalizace jízdních vlastností hnacího kolejového vozidla Tato zpráva obsahuje výsledky simulačních výpočtů jízdních a vodicích vlastností nákladní elektrické lokomotivy o celkové hmotnosti 90 t, jež vychází z typu ŠKODA 109E, s cílem posoudit vliv navržených úprav sekundárního vypružení a hydraulické mezipodvozkové vazby na dynamické vlastnosti této lokomotivy. Veškeré simulační výpočty, které jsou prezentovány v této práci, byly prováděny s využitím multi-body simulačního nástroje SJKV, vyvíjeného na Dislokovaném pracovišti Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice. optimalizace jízdních vlastností; kolejové vozidlo; sekundární vypružení; mezipodvozková vazba; simulační výpočty
eng Optimization of running behaviour of a traction railway vehicle This report contains results of simulations of running and guiding behaviour of a cargo electric locomotive with a total weight of 90 t, which is based on the type ŠKODA 109E. The aim of the simulations is to assess the influence of proposed modifications of the secondary suspension and hydraulic bogie coupling on dynamic behaviour of the locomotive. All the simulations were realized by means of the multi-body simulation tool "SJKV", which is being developed at the Detached Branch of the Jan Perner Transport Faculty of the University of Pardubice (CZ). optimization of running performance; railway vehicle; secondary suspension; bogie coupling; multi-body simulations