Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Laboratory test stand of traction drive for fault or nonstandard operation conditions
Autoři: Černý Ondřej | Doleček Radovan
Rok: 2015
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 6th International Scientific Conference: Conference Proceedings
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 92-97
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Laboratorní zkušební stav trakčního pohonu pro výzkum chybových a provozně nestandardních stavů Příspěvek se zabývá problematikou poruchových stavů během provozně nestandardních stavů a podmínek mezi elektrickým motorem napájeným z trakčního měniče a mechanickou převodkou u kolejového vozidla. Současné aktivity jsou zaměřeny na vybudování specializovaného zkušebního pracoviště, které tyto experimentální výzkumy umožní a svými vlastnostmi budou tyto experimenty modelovat reálné stavy u modelovaného dopravního prostředku. trakční pohon; mechanická převodovky; kolejové vozidlo; chybový stav; provozně nestandardní stav
eng Laboratory test stand of traction drive for fault or nonstandard operation conditions This paper deals with research couplings and dependence relations between electric traction motor, which is fed by traction converter, and mechanical transmission at the rail vehicle during fault conditions or non-standard operation conditions. The current research is focused mainly on conditions caused by traction electric accessories of a rail vehicle. The mechanical and electrical effects of individual components of traction drive of a rail vehicle are known and described, but time and amplitude characteristics of these variables during fault conditions or non-standard operation conditions are not mapped completely at a new traction drive. For this purpose the test stand is built at University of Pardubice, Jan Perner Transport Faculty, Department of Electrical and Electronic Engineering and Signalling in Transport (DEEST) where mentioned conditions and their effects will be possible to map and verify experimentally. traction drive; mechanical transmission; rail vehicle; fault conditions; non-standard operation conditions