Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Test stand for traction motor and mechanical gearbox
Autoři: Doleček Radovan | Černý Ondřej | Drahotský Ivo | Křepela Jan
Rok: 2015
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Transport Problems 2015
Název nakladatele: Silesian University of Technology
Místo vydání: Gliwice
Strana od-do: 94-100
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Testovací pracoviště trakčního motoru a převodovky Příspěvek se zabývá výzkumnými aktivitami zaměřenými na výzkum vazeb a závislostí mezi elektrickým trakčním motorem a mechanickou převodovkou železničního vozidla v průběhu poruchového či provozně nestandardního stavu. Za tímto účelem je budováno specializované laboratorní pracoviště. Vlastnosti tohoto návrhu jsou popsány v příspěvku. Hlavním cílem výzkumu je popsání zákonitostí a časových průběhů v nestandardním stavu u moderních pohonů a ověření tak mnohých empirických konstrukčních konstant, které ve výsledku ovlivňují parametry pohonu a jeho životnost. zkušební stav; poruchový stav; inkudční motor; mechanická převodovka
eng Test stand for traction motor and mechanical gearbox This paper deals with research activities focused on research couplings and dependence relations between electric traction motor and mechanical gearbox at the rail vehicle during fault conditions or non-standard operation conditions. The methods and the design of the test stand including parameters are also described. The current research stage is focused mainly on conditions caused by traction electric accessories of a rail vehicle. The mechanical and electrical effects of individual components of traction drive of a rail vehicle are known and described, but time and amplitude characteristics of these variables during fault conditions or non-standard operation conditions are not mapped completely at a new traction drive. For this purpose the test stand is built at University of Pardubice, Jan Perner Transport Faculty, Department of Electrical and Electronic Engineering and Signalling in Transport (DEEST) where mentioned conditions and their effects will be possible to map and verify experimentally. The main goal of these research activities is to verify many empirical structural constants, which are not more specific during process of development of a traction drive, on the basis of these experiments. Subsequently these constants have significant effect on the design and service life of the whole drive. test stand; fault condition; induction motor; mechanical gearbox