Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Simulace podmínek kontaktu kola a kolejnice na zkušebních zařízeních
Autoři: Voltr Petr
Rok: 2015
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: XXII. medzinárodná konferencia Súčasné problémy v koľajových vozidlách - PRORAIL 2015: zborník prednášok Diel II.
Název nakladatele: VTS pri Žilinskej univerzite
Místo vydání: Žilina
Strana od-do: 299-306
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Simulace podmínek kontaktu kola a kolejnice na zkušebních zařízeních Článek se zaměřuje na vybavení pro experimentální výzkum v oboru kolejových vozidel. Zde se kolo nebo kolejnice (nebo obojí) nahrazuje jinými tělesy. Hlavním smyslem článku je předložit rozbor kontaktních podmínek takových náhradních těles za účelem snížení (či alespoň identifikace) odlišnosti od podmínek skutečného provozu. Ukazuje se výhodným zachovat zejména dosažitelný tlak v kontaktu, a to z hlediska namáhání materiálu, třecích podmínek i strmosti adhezních charakteristik. adheze; součinitel tření; kontakt kolo-kolejnice; rotující kolejnice
eng Simulation of wheel-rail contact conditions on experimental equipment The paper is focused on equipment for experimental research in the field of rail vehicles. Wheel or rail (or both) are replaced by different bodies in such equipment. The main purpose of the paper is to give an analysis of contact conditions on such substitutive bodies in order to reduce (or at least identify) the differences from conditions of real opera-tion. It appears suitable to maintain above all the contact pressure, for the reasons of mate-rial loading, frictional conditions and adhesion characteristic slopes as well. adhesion, coefficient of friction, wheel-rail contact, rotating rail