Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Analysis of lateral dynamical response of a wheelset during traction
Autoři: Onat Altan | Voltr Petr | Lata Michael
Rok: 2015
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: XXII. medzinárodná konferencia Súčasné problémy v koľajových vozidlách - PRORAIL 2015: zborník prednášok Diel II.
Název nakladatele: VTS pri Žilinskej univerzite
Místo vydání: Žilina
Strana od-do: 73-82
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Analýza příčné dynamické odezvy dvojkolí při vyvozování tažné síly V kolejových vozidlech nabývá sledování příčné a úhlové odezvy dvojkolí značného významu, neboť je tato přímo spojena s bezpečností a deformacemi kol a kolejnic. Matematické modely navržené v předcházejících studiích příčného a vrtivého pohybu dvojkolí nezahrnují torzní dynamiku a působení tažné síly. V této práci jsou vyšetřované tyto odezvy pro případ torzně poddajného dvojkolí vyvíjejícího tažnou sílu. Simulace ukazují, že působení tažné síly má stabilizující účinek na příčnou a úhlovou odezvu dvojkolí. kontakt kolo-kolejnice, dynamika dvojkolí, torzní soustava, skluzový součinitel
eng Analysis of lateral dynamical response of a wheelset during traction In railway vehicles the observation of lateral and yaw response of a wheelset has great importance as it is directly related with safety and deformation of wheel/rail. In previous studies about the lateral and yaw response of a wheelset, the mathematical models proposed do not consist of tractive effort and torsional dynamics. In this study, these responses of a torsionally flexible wheelset is investigated in case of traction. It has been observed by means of simulation study that the traction has a stabilizing effect on lateral and yaw response. wheel-rail contact; wheelset dynamics; torsional system; creep coefficient