Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Zvyšovanie efektívnosti podniku riadením pracovnej kariéry zamestnancov
Autoři: Hitka Miloš | Lejsková Pavla
Rok: 2015
Druh publikace: odborná kniha
Název nakladatele: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Místo vydání: České Budějovice
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Zvyšování efektivnosti podniku řízením pracovní kariéry zaměstnanců Kariéra má velký význam nejen pro jednotlivce, ale i pro podnik. Její význam z hlediska těchto dvou aspektů je prospěšný pro obě strany a je podmíněný. Daný pracovní potenciál je nutné rozvíjet, protože tímto rozvojem podnik získává kvalitnější a cennější lidské zdroje. Právě úspěch podniku ovlivňují podstatnou mírou manažeři. Proto každá organizace by jim měla poskytnout prostor a možnosti pro rozvoj. Důležitou součástí individuálního řízení vlastní kariéry je i organizace, v které člověk pracuje. Některé společnosti tuto problematiku chápu jako komplexní převzetí rozhodování zaměstnavatele o budoucnosti zaměstnance. Úplně jiným přístupem je, když podnik sama sebe vnímá jako pracovní trh s nabídkou a poptávkou, přičemž každý zaměstnanec sám odpovídá za získávání informací o možnostech vlastního vývoje. V rámci procesu řízení kariéry je v zájmu společnosti, aby každé pracovní místo bylo obsazeno nejvhodnějším kandidátem, aby zaměstnanci na všech úrovních řízení a výkonu měli jasně stanovené cíle a aby podávali odpovídající pracovní výkony. V procese řízení kariéry je důležité i plánování nástupnictví na manažerských pozicích. Plánování nástupnictví zaměstnavatelem umožňuje mít k dispozici motivované a loajální nástupce pro klíčové pozice vybavené požadovanými kompetencemi a zručností, kteří znají detailně jeho podnikatelský model, procesy a interní organizaci. Vytvoření systému plánování nástupnictví do manažerských funkcí by mělo tvořit komplexní systém procesu plánování kariéry manažerů v podniku. Dochází k výběru a plánovaní kariéry jednotlivců, přičemž v procesu řízení a plánování nástupnictví jde o dlouhodobý horizont, v kterém podnik vědomě vychovává zaměstnance do tzv. nástupnických manažerských funkcí. Plánování nástupnictví znamená neustálou přípravu budoucích řídících zaměstnanců na převzetí řídící funkce. pracovní kariéra; řízení pracovní kariéry
eng Increasing the enterprise efficiency through career management of employees Flexibility and adaptability to changes are key features of a competitive enterprise. Therefore enterprises need innovative leaders able to adapt to changes in the environment, manage and motivate their subordinates in uncertain times. Organisations should focus on groups of employees affecting its development that create their competitive advantage, i.e. leaders, high calibre staff with clear path to advancement. In times of change trainings should be focused on solution of specific practical tasks usable in practice. Moreover, knowledge sharing when the most skilled persons are interested in helping one another develop new capacities for action is also essential.Knowledge and experience of corporate employees are gained through different trainings and courses as well as long-term employment with one company. Mentioned trends in education, development, career management scheme, advancement-related plans are more effective and at the same time impose lower costs. Dynamic development, turbulences, unstable market, knowledge enteprises, globalisation, higlhy competitive environment are expressions typical for describing contemporary entesprises and organisations that are fully aware of the importance of mobilising the existing resources and their effective interconnection at the same time. Despite the significant proportion of enterprises accepting the fact that achieved economic results are influenced by effective human resource management, number of enterpises and organisations underestimate the need for a sysematic approach to effective utilisation and interconnection of four basic organisation resources - materiál, financial and information with human resources. Therefore the focus should be given not only to interconnection of mentioned resources but especially to the most important resource - emplyees. The concept of career management are understood as endless processes of planning, achieving, developing, managing as well as gifted employees assessing. carreer; career development