Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Fraktografie pružné svěrky Skl14
Autoři: Pětioký Marek | Schmidová Eva | Hanus Petr | Culek Bohumil
Rok: 2015
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Sborník Juniorstav 2015
Název nakladatele: Vysoké učení technické v Brně
Místo vydání: Brno
Strana od-do: 183
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Fraktografie pružné svěrky Skl14 V úvodu příspěvku jsou popsány problémy, které se kterými je možné se setkat především u celopryžových přejezdových konstrukcí. Hlavní část příspěvku je věnována fraktografickému zkoumání pružné svěrky Skl14 získané z provozovaného celopryžového železničního přejezdu STRAIL. Svěrka byla provozně zatěžována 3 roky. Vzhledem k poruchám geometrických parametrů koleje, především rozchodu koleje, bylo třeba rozebrat přejezdovou konstrukci a zjistit, co způsobilo tyto poruchy. Bylo zjištěno velké množství svěrek s ulomenými vnějšími rameny, dále byl zjištěn kontakt přejezdových panelů s částmi upevnění a vzájemné opotřebování kolejnic a úhlových vodicích vložek. Aby bylo možné zjistit způsob, jakým byly svěrky porušeny, bylo provedeno fraktografické zkoumání pružných svěrek. Tension clamp Skl14; Level crossing; fractography.
eng THE FRACTOGRAPHY OF THE TENSION CLAMP SKL14 At the beginning of the article the problems that are possible to be met at the rubber level crossings were described. Main part of the article is dedicated to the fractography of the tension clamp Skl14. The tension clamp were obtained at the operated rubber level crossing STRAIL. The tension clamp were in operation for 3 years. Because of the faults of the geometry of the track (especially track gauge) it was necessary to dismantle the construction of the level crossing and to found what the reason of the problems with the geometry of the track was. A lot of tension clamps with the cracked outer spring arms were discovered. Moreover the contact of the construction of the level crossing and the parts of the fastenings was found. The last discovered problem the wearing of the rails and the angled guide plates was found. For the finding of the reasons the fractography of the tension clamp was made. Tension clamp Skl14; Level crossing; fractography.