Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Finite element simulation of rolling contact of wheel and rail
Autoři: Özdemir Yalcin | Voltr Petr
Rok: 2015
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: XXII. medzinárodná konferencia Súčasné problémy v koľajových vozidlách - PRORAIL 2015: zborník prednášok Diel II.
Název nakladatele: VTS pri Žilinskej univerzite
Místo vydání: Žilina
Strana od-do: 91-98
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Simulace valivého kontaktu kola a kolejnice metodou konečných prvků Tato studie představuje konečněprvkový model valivého kontaktu kola a kolejnice. Pro sestavu jsou předepsány vypočítané kinematické veličiny (úhlová a posuvná rychlost nastavená pro dosažení požadované hodnoty podélného skluzu) a pozoruje se rozložení napětí v dotykové ploše v případě dvojkolí vychýleného o 6 mm; stejné nastavení je dále použito pro středovou polohu dvojkolí, kde vychází neeliptická dotyková ploška. MKP; valivý kontakt; kontakt kolo-kolejnice; dotyková plocha; rozložení napětí
eng Finite element simulation of rolling contact of wheel and rail In this study, rolling contact FEA model of wheel and rail is built up. Calculated motion characteristics (angular and translational velocities set to reach a required value of longitudinal creepage) are applied and stress distributions which is occurs on contact interfaces is observed for 6 mm shifted wheelset; the same settings are then used for centered position of the wheelset which gives a non-elliptical contact patch. FEM; rolling contact; wheel-rail contact; contact area; stress distribution