Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Nonlinear wheel/rail contact geometry characteristics and determination of Hertzian contact
Autoři: Onat Altan | Voltr Petr | Lata Michael
Rok: 2015
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Scientific Papers of the University of Pardubice, Series B, The Jan Perner Transport Faculty
Strana od-do: 145-152
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Nelineární charakteristiky kontaktní geometrie kolo-kolejnice a určení hertzovského kontaktu Jízdní vlastnosti kolejových vozidel jsou dány především silami, jež působí mezi povrchy kola a kolejnice. Tyto síly jsou ovlivněny nelineárním kontaktem kolo-kolejnice. V této studii je předložen rozbor geometrických vlastností kola a kolejnice a podrobné vysvětlení způsobu, jakým probíhá hledání bodů dotyku a řešení normálového problému. Jako příklad je použita obvyklá kontaktní dvojice S1002-UIC60E1. Metody uvedené v této práci odpovídají metodám, které jsou využívány většinou komerčních nástrojů pro analýzu dynamiky vozidel. kontakt kolo-kolejnice; charakteristiky kontaktní geometrie; Hertzova teorie; kvazielastický kontakt
eng Nonlinear wheel/rail contact geometry characteristics and determination of Hertzian contact Railway vehicle running behavior is mainly determined by the forces that exist between wheel and rail surfaces. These forces are influenced by the nonlinear wheel/rail contact. In this study, analysis of wheel/rail geometrical properties is given along with a detailed explanation of search of contact points and solution of normal problem. The commonly used wheel/rail pair, S1002-UIC60E1, is given as an example. The methodology given in this work is same as the methodology followed by most of the commercial software for dynamical analysis of vehicles. wheel-rail contact; contact geometry characteristics; Hertz theory; quasi-elastic contact