Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Simulační výpočty jízdních vlastností elektrické lokomotivy s kyvným pohonem
Autoři: Zelenka Jaromír | Michálek Tomáš
Rok: 2016
Druh publikace: ostatní - zpráva
Název nakladatele: TA ČR
Místo vydání: Česká Třebová
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Simulační výpočty jízdních vlastností elektrické lokomotivy s kyvným pohonem Tato zpráva navazuje na zprávu č. CKDV/WP5-2015-TM-01 a detailněji se zabývá jízdními vlastnostmi univerzální elektrické lokomotivy s kyvně zavěšeným (uvolněným) pohonem, zejména s ohledem na stabilitu jízdy vozidla. Cílem této práce je nalezení optimálních parametrů zavěšení pohonné jednotky v rámu podvozku a ověření vlivu tuhosti vedení dvojkolí na jízdní vlastnosti vozidla. Uvedená problematika je řešena s využitím simulačních výpočtů jízdy kolejového vozidla, které byly prováděny s využitím programového systému SJKV, vyvíjeného na Dislokovaném pracovišti Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice. elektrická lokomotiva; kyvný pohon; stabilita jízdy; optimalizace; tlumiče vrtivých pohybů podvozků; multi-body simulace
eng Simulations of running performance of electric locomotive equipped with pendulous traction drive This report follows up with research reported in the report No. CKDV/WP5-2015-TM-01 and deals with running performance (running stability) of a universal electric locomotive equipped with a pendulous (released) traction drive in detail. The aim of this work is an optimization of parameters of suspension of the traction drive unit in the bogie frame and a verification of the influence of wheelset guiding stiffness on the vehicle running stability. These problems are solved by means of multi-body simulations performed with using of the simulation tool "SJKV", which is being developed at the Detached Branch of the Jan Perner Transport Faculty of the University of Pardubice (CZ). electric locomotive; pendulous traction drive; running stability; optimization; yaw dampers; multi-body simulation