Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

NON-LINEAR MINI-MAX PROBLEM OF MULTI-STOP FLIGHT ROUTES
Autoři: Krile Srecko | Krile Marina | Průša Petr
Rok: 2015
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Transport
Název nakladatele: VGTU Publishing House Technika
Místo vydání: Vilnius
Strana od-do: 361-371
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze NELINEÁRNÍ PROBLÉM MINIMAXU APLIKOVANÝ NA LETY S VÍCE ZASTÁVKAMI Hlavní změna v trendech vývoje letecké dopravy je zvýšení provozní efektivnosti, produktivity a ziskovosti. Letecké společnosti (provozovatelé letecké dopravy nebo dopravci) mohou dosáhnout značné úspory paliva a lépe využít flotilu letadel. Letecké společnosti potřebují efektivní plánovací nástroj pro minimalizaci přepravních nákladů na vícezastávkových trasách. Stávající trasy mohou být reoptimalizovány (zlepšeny) nebo mohou být navrženy alternativní trasy. V rámci tohoto výzkumu je vyvinut efektivní heuristický algoritmus pro optimální přepravu N různých nákladů (např. osoby) pro letoun s omezenou kapacitou. Hlavním cílem algoritmu je snížení nevyužité kapacity na trase, snížení nákladů a zvýšení příjmů. Prostřednictvím mnoha příkladových testů je zřetelně vidět, že takový přístup funguje velmi dobře a je také zaručena neustálá kontrola složitého výpočtu. letecký průmysl; osobní doprava; trasy s více zastávkami; optimalizace trasy; ziskovost trasy; nelineární problém minimaxu
eng NON-LINEAR MINI-MAX PROBLEM OF MULTI-STOP FLIGHT ROUTES The major change in trends of air transport development is to increase operating efficiency, productivity and profitability. Airline companies (air operators or carriers) can ensure significant fuel savings and better utilization of airplanes capacity. So they need better transport planning tool for costs minimization on a voyage route with multiple loading/unloading airports (multi-stop routes). The existing routes can be reoptimized (improved) or alternative routes can be offered instead. In this research the efficient heuristic algorithm for optimal transportation of N different loads (e.g. passenger contingent) for the airplane with limited capacity is being developed. The main goal of algorithm is to reduce the idle capacity on the route, to decrease expenses and to increase revenue. Through many test examples we can see that such approach functions very good and calculation complexity is under control. airline industry; passenger transport; multi-stop flight routing; route optimization; route profitability; non-linear mini-max problem