Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

TRAFFIC SAFETY ASSESSMENT BY USING MICRO-SIMULATION MODELLING AND TRAFFIC CONFLICTS AT LARGE ROUNDABOUTS
Autoři: Lopour Pavel
Rok: 2015
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 6th International Scientific Conference: Conference Proceedings
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 290-301
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Posouzení bezpečnosti silničního provozu pomocí mikrosimulačního modelování a konfliktních situací na velkých okružních křižovatkách Sledování dopravních konfliktů poskytují cenné informace o procesech probíhajících bezprostředně před možnou kolizí mezi dvěma vozidly, přičemž jsou častější než samotné nehody a zároveň nezpůsobují celospolečenské ztráty. Tento článek popisuje kvantitativní hodnocení bezpečnosti na třech různých uspořádáních velké okružní křižovatky. Pro hodnocení je použit software PTV-Vissim a SSAM. Hodnocení je provedeno dvěma přístupy: náhradními ukazateli bezpečnosti (TTC a PET) a hodnotícími metodami včetně závažnosti konfliktů i následků. Na základě výsledků a všeobecně akceptovaných bezpečnostních principů v návrhu křižovatek jsou uvedeny doporučení a návrhy pro použití proaktivních metod. dopravní konflikty; bezpečnostů; okružní křižovatka; náhradní ukazatele bezpečnosti; SSAM; VISSIM
eng TRAFFIC SAFETY ASSESSMENT BY USING MICRO-SIMULATION MODELLING AND TRAFFIC CONFLICTS AT LARGE ROUNDABOUTS Recent research has shown that traffic conflicts provide useful insight into the failure mechanism that leads to road collision between vehicles while being more frequent than accidents and without social cost. This paper provides proactive quantitative evaluation of traffic safety on three design layouts of large roundabouts by using microscopic traffic simulation approach. Combination of VISSIM and Surrogate Safety Assessment Model (SSAM) were used to model variant roundabouts with atypical layouts and assess traffic safety. The roundabouts were assessed by two approaches: (1) surrogate safety indicators - Time to Collision (TTC) and Post encroachment time (PET) and (2) safety assessment methods (reflecting severity of conflicts and potential collisions). Based on comparison of the results achieved by both methods and generally accepted safety principles were submitted proposals and recommendations for practical use of the proactive traffic safety assessment methods with surrogate safety indicators. traffic conflicts; safety; roundabouts; surrogate safety indicators; SSAM; VISSIM