Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Wheel/rail contact geometry research and development of locomotive Class 744.0 as examples of R&D activities of the Jan Perner Transport Faculty
Autoři: Zelenka Jaromír | Michálek Tomáš | Kohout Martin
Rok: 2016
Druh publikace: ostatní do riv
Název zdroje: TTS - Technika transportu szynowego
Strana od-do: 80-83
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Výzkum v oblasti kontaktu kolo-kolejnice a vývoj lokomotivy řady 744.0 jako příklady vědecko-výzkumných aktivit Dopravní fakulty Jana Pernera Dopravní fakulta Jana Pernera (DFJP) Univerzity Pardubice a zejména její Katedra dopravních prostředků a diagnostiky se zabývá vědecko-výzkumnými aktivitami v oblasti kolejových vozidel. Jsou k tomu dva základní důvody. Za prvé povinnost zabývat se vědou a výzkumem předepisuje akademickým pracovníkům český zákon o vysokých školách. A za druhé - pokud chce DFJP nabízet svým studentům zaměření "Kolejová vozidla" (které je dnes nabízeno jak v českém, tak i v anglickém jazyce) vysoce kvalitní vzdělání, umožňují právě vědecko-výzkumné aktivity akademickým pracovníkům (tj. učitelům) sledovat ty nejnovější trendy v oboru. V tomto článku jsou prezentovány konkrétní příklady spolupráce DFJP s výrobci a provozovateli kolejových vozidel jakožto příspěvek fakulty k výzkumu a vývoji v této oblasti. kolejová vozidla; výzkum a vývoj; Dopravní fakulta Jana Pernera; kontaktní geometrie dvojkolí-kolej; multi-body simulace
eng Wheel/rail contact geometry research and development of locomotive Class 744.0 as examples of R&D activities of the Jan Perner Transport Faculty The Jan Perner Transport Faculty (JPTF) of the University of Pardubice and especially its Department of Transport Means and Diagnostics deals with research and development activities in the branch of railway vehicles. There are two basic reasons for that. At first, it is incumbent upon all academic workers to pursue the science and research according to the Czech law concerning the universities. And the second reason is a relation to the educational process – if the JPTF wants to offer a high quality education in the specialization “Railway Vehicles” (which is offered in Czech as well as English language today) to its students, the research activities of the academic workers (i.e. the teachers) allow them to stick to the newest trends in the branch. In this article, particular examples of cooperation of the JPTF with producers as well as operators of railway rolling stock are presented as a contribution of the faculty to the research and development in the branch of railway vehicles. railway vehicles; research and development; Jan Perner Transport Faculty; wheel/rail contact geometry; multi-body simulations