Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

CUSTOMER CAPITAL AS A KEY FACTOR OF E-COMMERCE MARKET DEVELOPMENT
Autoři: Gottwald Dalibor | Švadlenka Libor | Pavlisová Hana
Rok: 2016
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Komunikácie: Communications (Scientific Letters of the University of Žilina)
Strana od-do: 28-33
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Zákaznický kapitál jako klíčový faktor pro rozvoj e-commerce Spokojenost zákazníků byla vždy rozhodující pro rozvoj každého trhu. Trh e-commerce v posledních několika letech získává na stále větším významu - zejména z pohledu ročního obratu trhu e-commerce. Tento trend je důsledkem změn v chování zákazníků. Zvyšování loajality zákazníků je jedním z klíčů k úspěchu podnikání. Aktivní pro-zákaznická politika je nezbytná pro rozvoj trhu v jednotlivých státech. Ústředním bodem tohoto problému je najít konkrétní sociální konstrukty, které mohou vysvětlit chování zákazníků v posledních letech. Hlavním cílem výzkumu je definovat vybrané proměnné, které mohou být považovány za důležité v procesu předvídání vývoje trhu e-commerce. Použitím teorie plánovaného chování (TPB), byla prokázána závislost rozvoje trhu e-commerce na zákaznickém kapitálu. spoje; zákaznický kapitál; e-commerce; trh B2B
eng CUSTOMER CAPITAL AS A KEY FACTOR OF E-COMMERCE MARKET DEVELOPMENT The importance of customer satisfaction has always been crucial to development of every single market in general. E-commerce market has gained importance during the last few years – especially in terms of annual turnover of e-commerce market. This trend is the result of changes in customer behavior. Increasing customer loyalty is one of the keys to business success. Active customer policy is necessary for the development of the market in individual states. The central point of the issue is to find concrete social constructs which can explain customer behavior in recent years. The main objective of the research is to define the area of selected variables which can be regarded as crucial in the process of predicting development of e-commerce market. By using Theory of Planned Behavior (TPB), the dependence of development of e-commerce market on customer capital has been confirmed. Keywords: Communication, customer capital, e-commerce, B2C market. communication; customer capital; e-commerce; B2B market