Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Failures of railway vehicles measurable on track
Autoři: Vágner Jakub | Zelenka Jaromír | Hába Aleš | Kohout Martin | Havlíček Petr
Rok: 2016
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Engineering Mechanics 2016 : 22nd International Conference
Název nakladatele: Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i.
Místo vydání: Praha
Strana od-do: 566-569
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Poruchy kolejových vozidel měřitelné na trati Tento článek popisuje systém pro diagnostiku projíždějících vozidel pomocí měření prováděných na trati. Jsou měřeny signály vibrací na patě kolejnice a hluk v blízkosti spodní části vozidla. Poruchy, které by mohly být pomocí této metody detekovány a odhad jejich dominantních frekvencí jsou popsány také. Tento systém byl testován na vozidlech v metru a bylo navrženo několik metod hodnocení. Signály jsou vyhodnocovány v časové oblasti a ve frekvenční oblasti. Vyhodnocení výsledků se provádí také pomocí neuronových sítí. železnice; metro; vibrodiagnostika; hluk; vibrace; neuronová síť
eng Failures of railway vehicles measurable on track This paper describes system for diagnostics of passing vehicles with help of measurements carried out at the track. There are the signals of vibration measured on rail foot and noise signals measured near to underside of vehicle. Further failures which could be measured by this method and estimation of their dominant frequencies are described too. The system has been tested on vehicles in metro and several methods of evaluation have been proposed. Signals are assessed in the time domain and in the frequency domain. Evaluation of results is carried out using neural networks. railway; metro; vibrodiagnostics; noise; vibration; neural network