Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Estimation of primary suspension parameters from lateral dynamic response of a wheelset
Autoři: Onat Altan | Voltr Petr | Lata Michael
Rok: 2016
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Engineering Mechanics 2016 : 22nd International Conference
Název nakladatele: Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i.
Místo vydání: Praha
Strana od-do: 434-437
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Odhad parametrů primárního vypružení na základě příčné dynamické odezvy dvojkolí Úkony údržby kolejových vozidel jsou obyčejně předepsány časovým plánem. V konstrukci vozidla, stejně jako v jeho provozním prostředí, se nicméně mohou vyskytnout výrazné změny - jako příklad lze uvést zhoršenou funkci vypružení a podstatnou změnu adhezních podmínek. Jelikož takové změny mohou mít vliv na bezpečnost, je zapotřebí provést nutná opatření co nejdříve, bez čekání na dobu danou časovým plánem. Systémy sledování technického stavu toto umožňují, a díky nim jsou vozidla "chytřejší", neboť mohou poskytovat informace, na jejichž základě lze provést rozhodnutí o zásahu. Pro takové sledování technického stavu lze využít dynamické chování vozidla, které reflektuje změny v konstrukci vozidla a provozním prostředí. V této práci je navržen způsob sledování technického stavu, který identifikuje parametr příčného vypružení na základě dynamické odezvy dvojkolí. Tato identifikace je založena na již známé metodě filtrace podle modelu, totiž Kálmánově filtru. sledování technického stavu; dynamika dvojkolí; unscentovaný Kálmánův filtr; kontakt kolo-kolejnice; odhad parametrů
eng Estimation of primary suspension parameters from lateral dynamic response of a wheelset Globally, maintenance tasks for railway vehicles have generally calendar based schedules. However, apparent changes may occur in vehicle structure and environment. Suspension malfunction and substantial change in adhesion conditions can be given as an example for such situations. Since these kinds of changes may affect especially safety, necessary actions must be taken as soon as possible without waiting schedule. This is possible with condition monitoring systems, which lead vehicles to be smarter, as they can inform decision makers for actions. Dynamic response of a vehicle, which includes information about changes in vehicle's structure and environment, can be used for condition monitoring. In this study, a condition monitoring scheme is proposed to identify primary lateral suspension parameter from dynamic response of a wheelset. Identification is based on the well-known model based filtering method, namely unscented Kalman filter. condition monitoring; wheelset dynamics; unscented Kalman filtering; wheel-rail contact; parameter estimation