Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Investigation of stress level in wheel-rail contact
Autoři: Özdemir Yalcin | Voltr Petr
Rok: 2016
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Engineering Mechanics 2016 : 22nd International Conference
Název nakladatele: Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i.
Místo vydání: Praha
Strana od-do: 438-441
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vyšetřování úrovně napětí v kontaktu kolo-kolejnice Pro řešení problému kontaktu kola a kolejnice se využívají analytické metody, které ve svém výpočtu využívají určité předpoklady. Zde je představena analýza metodou konečných prvků a výsledky jsou srovnány s analytickými metodami. Účelem takového numerického vyšetřování je určování kontaktních sil, poškozování povrchu kolejnic apod. Při tom je zásadním faktorem úroveň maximálního napětí v kontaktu. Běžně se tyto výpočty provádí pro dvojkolí v centrované poloze, zde je však představen model pro vyšetřování vlivu příčné výchylky dvojkolí a úklonu kolejnice na maximální napětí v materiálu kolejnice. kontakt kolo-kolejnice, kontaktní napětí, příčný posun dvojkolí, úklon kolejnice
eng Investigation of stress level in wheel-rail contact Initial calculation of the wheel and rail contact problem was solved with analytical theories. These include some assumptions during computations. A finite element analysis was performed to compare results of the analytical tools because of the assumptions. In addition, various finite element models have been developed by researchers to examine material response during wheel-rail contact. Damage of the rail surface and its effects on the contact forces are a common research area in numerical computations of wheel-rail contact. Maximum stress level of the model is a key factor of the permanent deformations. Neutral position of the wheelset is commonly selected in the studies. In this study, a wheel-rail contact tool is developed to investigate effects of cant angle and lateral position of wheel on maximum stress level that occurs in the rail part. wheel-rail contact; contact stress; lateral shift; cant angle