Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Experience with the operation of a partial trolleybus
Autoři: Hurtová Ivana | Sejkorová Marie
Rok: 2016
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Sborník ze 7. mezinárodní konference, CMDTUR 2016
Název nakladatele: Žilinská univerzita
Místo vydání: Žilina
Strana od-do: 100-112
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Zkušenosti s provozem parciálního trolejbusu Tento příspěvek se zabývá představením nové technologie lithium-titanátových trakčních baterií (nLTO) s využitím nanokrystalů, jako zásobníku energie pro vozidlo městské hromadné dopravy. Dopravní společnost Zlín-Otrokovice (DSZO) pořídila v rámci zkušebního provozu v roce 2016 nový trolejbus Škoda 26Tr vybavený trakčními bateriemi (nLTO). Tento parciální trolejbus bude nasazován na stávající linky a také budou tímto vozidlem nahrazeny linky provozované kloubovými autobusy. Vzhledem ke krátké době provozu v DSZO, budou níže uvedeny výsledky zkušebních jízd na dvou linkách výše uvedeného vozidla a jeho porovnání s vozidlem Škoda 24Tr s dieselagregátem pro nezávislý dojezd. Na závěr bude provedeno vyhodnocení zkušebního provozu obou vozidel po stránce spotřeby nafty a energie na 1 km. parciální trolejbus; nano lithium titanát (nLTO) baterie; trakční baterie; SWOT analýza
eng Experience with the operation of a partial trolleybus This paper presents the new, lithium-titanate (nLTO) battery technology using nano crystals as energy storage for a public transport vehicle. The "Dopravní společnost Zlín-Otrokovice (DSZO)" public transport company has acquired a new Škoda 26Tr trolleybus, equipped with traction batteries (nLTO), for trial operation in 2016. This partial trolleybus will be used at the existing lines, and it will also replace articulated buses. In view of the short duration of operation of the partial trolleybus, the results of the trial operation of the mentioned vehicle at two selected lines will be stated below in comparison with the Škoda 24Tr with a diesel generator (DG) for independent run. Top conclude, the test run of both vehicles wilbe evaluated as to the consumption of fuel and energy per 1 km, respectively. partial trolleybus; nano lithium-titanate (nLTO) battery; traction batteries; SWOT analysis