Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Contact between wheel and "rotating rail" on a roller rig
Autoři: Özdemir Yalcin | Voltr Petr
Rok: 2016
Druh publikace: ostatní - článek ve sborníku
Název zdroje: 33rd International colloquium on Advaced Manufacturing and Repair Technologies in Vehicle Industry
Název nakladatele: Žilinská univerzita
Místo vydání: Žilina
Strana od-do: 85-88
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Kontakt kola a "rotující kolejnice" na zkušebním zařízení Interakce kolejového vozidla a koleje spočívá v přenosu sil mezi koly a kolejnicemi. Problém kontaktu kola a kolejnice se nevztahuje jen na kolejová vozidla jako taková, ale i na experimentální zařízení, jež reprezentují některé jejich části v laboratorních podmínkách. Za tímto účelem jsou využívány kladkové stavy s jednou či více kladkami - "rotujícími kolejnicemi", které nahrazují rovné kolejnice skutečné tratě. Pro vyhodnocení měřených dat (např. skluzových charakteristik v adhezních experimentech) je zapotřebí přesná znalost kontaktních podmínek. Tato studie se věnuje stanovení dotykové plochy na kladkovém stavu s využitím MKP s naměřenými profily a ve srovnání s jednoduchou experimentální metodou. kontakt kolo-kolejnice; adheze; kladkový stav; rotující kolejnice; dotyková plocha
eng Contact between wheel and "rotating rail" on a roller rig Interaction between a rail vehicle and the track consists in transmission of forces in contact of wheels and rails. The problem of wheel-rail contact is related not only to the vehicles themselves but also to experimental equipment that simulate them in laboratory environment. To this purpose, roller rigs are used, containing one or more rollers - "rotating rails" substituting the straight rails of the real railway track. Precise information on the contact conditions is necessary for evaluation of measured data (e.g. creep curves in adhesion experiments). This study is concerned with determination of the contact area for a roller rig using FEM modelling with measured profiles, with comparison to a simple experimental method. wheel-rail contact; adhesion; roller rig; rotating rail; contact area