Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

EXAMINATION OF THE LOCAL MECHANICAL BEHAVIOR AFTER WELDING
Autoři: Bozkurt Fatih | Schmidová Eva
Rok: 2016
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 33rd International colloquium on Advaced Manufacturing and Repair Technologies in Vehicle Industry
Název nakladatele: Žilinská univerzita
Místo vydání: Žilina
Strana od-do: 25-28
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Hodnocení lokálních mechanických parametrů po svařování Vysokopevné oceli pro kolejová vozidla přinášejí výhody v redukci hmotnosti a ve zvýšení užitečné zátěže. Tato motivace je podstatně omezená negativními vlivy svařování. Příspěvek je věnován studiu strukturních a pevnostních změn oceil typu Domex 700MC vlivem konkrétní technologie svařování; ocel S355 byla testována jako srovnávací standardně používaný materiál pro odpovídající aplikace. dynamická mez kluzu; tepelně ovlivněná oblast; lokální mechanické vlastnosti
eng EXAMINATION OF THE LOCAL MECHANICAL BEHAVIOR AFTER WELDING High strength steels used for rail vehicles chassis create advantages such as reduced weight, reduction of fuel consumption and increased payload. This motivation to convert the rail vehicles is currently substantially restricted due to effect of welding. The complex study of structural and mechanical changes caused by particular welding technology is necessary for successful adaptation of the improved steels grades. Domex 700MC, a thermo-mechanically hot rolled cold forming steel, characterized by a low carbon content and small additions of microalloying elements was tested in this study. The steel grade of S355 was examined as comparative commonly used steel. dynamic yield strength; heat affected zone; local mechanical parameters